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Error Propagation Concepts Including Flight Dynamics for Total System Performance Analysis During GBAS based Initial CAT-III Approach and Landing

Dautermann, Thomas und Belabbas, Boubeker und Meurer, Michael (2009) Error Propagation Concepts Including Flight Dynamics for Total System Performance Analysis During GBAS based Initial CAT-III Approach and Landing. In: Proceedings of the ION GNSS 2009. ION GNSS 2009, 2009-09-22 - 2009-09-25, Savannah, Georgia, USA.

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Kurzfassung

In order to assess the integrity risk for GBAS based automatic approach and landing, we investigated a total performance concept of a combined system consisting of an ILS look-a-like GBAS landing system (GLS) and a DeHavilland Dash-2 Beaver aircraft. We propagated four basic pseudorange errors to a position error distribution, which was then the source of position uncertainties for the GLS installed in the aircraft. Results show that the vertical total system error (TSE) in the steady state final approach lags behind the vertical navigation system error (NSE). The TSE is smoothed and preserves the general temporal sequence of the error. A reduction of 30\% of the TSE standard deviation with respect to the NSE only occurs during a period of glide slope overshoot, where the autopilot uses large and steadily declining elevator deflections to return to the desired glide path. With minor adaptations this concept can be refined and a possible error reduction may be achieved.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/60094/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:Error Propagation Concepts Including Flight Dynamics for Total System Performance Analysis During GBAS based Initial CAT-III Approach and Landing
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Dautermann, Thomasthomas.dautermann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9469-5613NICHT SPEZIFIZIERT
Belabbas, Boubekerboubeker.belabbas (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Meurer, MichaelMichael.Meurer (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-7465-6705NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:25 September 2009
Erschienen in:Proceedings of the ION GNSS 2009
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:GBAS; Total Performance Concept; CAT III; Automatic Landing
Veranstaltungstitel:ION GNSS 2009
Veranstaltungsort:Savannah, Georgia, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:22 September 2009
Veranstaltungsende:25 September 2009
Veranstalter :Institue of Navigation
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - keine Zuordnung (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Kommunikation und Navigation > Navigation
Hinterlegt von: Dautermann, Dr. Thomas
Hinterlegt am:07 Okt 2009 08:02
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:24

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