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Application of the DLR Tau code to predict acoustic damping rates in generic combustion chamber configurations

Karl, Sebastian und Lüdeke, Heinrich (2008) Application of the DLR Tau code to predict acoustic damping rates in generic combustion chamber configurations. 1st REST Modelling Workshop, 2008-10-01 - 2008-10-02, Paris, Frankreich. (im Druck)

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Kurzfassung

The DLR Tau code was used to predict the acoustic damping rates in the two dimensional generic combustion chamber configurations. The aim of the present study was to assess the applicability of the compressible Navier-Stokes solver Tau using an upwind scheme on unstructured grids for the prediction of acoustic damping.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/57352/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:Application of the DLR Tau code to predict acoustic damping rates in generic combustion chamber configurations
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Karl, SebastianNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lüdeke, HeinrichNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2008
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:im Druck
Stichwörter:CFD, Acoustic damping in cavities, rocket propulsion, combustion
Veranstaltungstitel:1st REST Modelling Workshop
Veranstaltungsort:Paris, Frankreich
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:1 Oktober 2008
Veranstaltungsende:2 Oktober 2008
Veranstalter :CNES
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Weltraum (alt)
HGF - Programmthema:W RP - Raumtransport
DLR - Schwerpunkt:Weltraum
DLR - Forschungsgebiet:W RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):W - Grundlagen Raumtransport - numerische Verfahren (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Raumfahrzeuge
Hinterlegt von: Brennecke-Hosseinzadeh, Dagmar
Hinterlegt am:15 Jan 2009
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:21

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