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Highly integrated lightweight solutions for the vehicle structure and new concepts for crash-energy-absorption

Friedrich, Horst E. und Beeh, Elmar und Kopp, Gundolf und Lawson, Tony (2007) Highly integrated lightweight solutions for the vehicle structure and new concepts for crash-energy-absorption. EUROMAT 2007, 2007-09-10 - 2007-09-14, Nürnberg.

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3MB

Kurzfassung

Highly integrated lightweight solutions for the vehicle structure and new concepts for crash-energy-absorption The decrease of the CO2-emission and the protection of resources is a priority objective the automobile industry has to challenge in present and future. The reduction of the vehicle mass is very important in order to reach new milestones in reducing fuel consumption and emissions. Steel structures still shows lightweight potential. But even more attractive potential for lightweight body in white structures could be realised by multi material design. The DLR (German Aerospace Center) Institute of Vehicle Concepts and the Meridian Company will show the efficiency and cost effectiveness of lightweight construction by examples of highly integrated casted magnesium parts. Beside the examples of cast parts in magnesium design the DLR will present innovative concepts to improve the crash energy absorption in front end structures. According to different crash standards a lot of requirements have to be fulfilled within this particular area of the vehicle structure. Static loads and the limitation of intrusion and deceleration need to be harmonised. The potential of alternative effects with optimised geometries and new steel alloys (e.g. with higher strain level) will be discussed within the presentation.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/51887/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Highly integrated lightweight solutions for the vehicle structure and new concepts for crash-energy-absorption
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Friedrich, Horst E.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Beeh, ElmarNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kopp, GundolfNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lawson, TonyMeridian TechnologiesNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2007
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Stichwörter:Fahrzeugbau, Leichtbau, Multi-Material-Design, Crashenergieabsorption, Automotive engineering, Lightweight construction, Multi Material Design, Crash Energy Absorption
Veranstaltungstitel:EUROMAT 2007
Veranstaltungsort:Nürnberg
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:10 September 2007
Veranstaltungsende:14 September 2007
Veranstalter :Deutsche Gesellschaft für Materialkunde e. V.
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - keine Zuordnung
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte
Hinterlegt von: Mangieri, Irene
Hinterlegt am:14 Nov 2007
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:14

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