elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Understanding Traffic Breakdown: A Stochastic Approach

Kühne, Reinhart und Mahnke, Reinhard und Hinkel, Julia (2006) Understanding Traffic Breakdown: A Stochastic Approach. 16th ISTTT, 2007-07-22 - 2007-07-25, London (GB).

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

Observations from different freeways indicate that traffic breakdowns do not necessary occur at maximum flow and can occur at flows lower or higher than those traditionally accepted as capacity value. The notion breakdown means a stochastic transition from an uncongested traffic state to a congested state which is comparable with a phase transition in nature between different states of matter. Suggested by recent studies quoting data from German freeways the paper addresses the probabilistic approach for understanding of traffic breakdown. The phenomenon will be described by a balance equation which models the dynamics of jam formation similar to nucleation by two contributions only, called inflow or adhesion rate mainly depending on the traffic volume of the considered road section and discharge rate depending on the length of the congestion. With this balance equation it is feasible to calculate the dynamics of traffic pattern formation especially the first passage time distribution for a transition from free flow condition to congested traffic including the influence of the parameters affecting the adhesion and discharge rates.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/49348/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:Understanding Traffic Breakdown: A Stochastic Approach
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kühne, ReinhartNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Mahnke, ReinhardUni RostockNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hinkel, JuliaUni RostockNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2006
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:akzeptierter Beitrag
Stichwörter:traffic breakdown, traffic flow, traffic pattern formation, stochastic approach
Veranstaltungstitel:16th ISTTT
Veranstaltungsort:London (GB)
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:22 Juli 2007
Veranstaltungsende:25 Juli 2007
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:V SH - Verbesserung der Sicherheit im Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V SH - Verbesserung der Sicherheit im Verkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Methodenentwicklung Fahrerassistenzlabor (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Verkehrsstudien
Hinterlegt von: Zache, Sandra
Hinterlegt am:06 Dez 2007
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:11

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.