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How Chevrons Decrease Broadband Jet Noise in Cruise.

Gutmark, Ephraim J. und Rask, Olaf R. und Michel, Ulf (2007) How Chevrons Decrease Broadband Jet Noise in Cruise. In: 13th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference (28th AIAA Aeroacoustics Conference) (AIAA-2007-3611). 13th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference (28th AIAA Aeroacoustics Conference), AIAA Papers (AIAA-2007-3611), 2007-05-21 - 2007-05-23, Rome, Italy.

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Kurzfassung

Broadband shock noise is reduced because chevrons increase the shear-layer thickness between the flight stream and the jet. It is shown experimentally and with results of a theory of Michalke that this is directly related to a reduction of the axial variation of the pressure amplitudes in the mean flow field of the jet. Since broadband shock noise is the result of an interaction between the turbulence in a jet and the axial variation of the mean flow field the chevrons yield a reduced noise emission. The effects of chevrons on the sound emission from nozzles operating at underexpanded conditions are demonstrated with experimental results. In a cruise condition with a flight Mach number 0.85, the chevron nozzle yields a lower broadband shock noise. It is shown experimentally as well as with the theory of Michalke that chevrons reduce the shock cell spacing, which explains the higher frequencies for broadband shock noise.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/48770/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Titel:How Chevrons Decrease Broadband Jet Noise in Cruise.
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Gutmark, Ephraim J.University of Cincinnati, OhioNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rask, Olaf R.University of Cincinatti, OhioNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Michel, UlfNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:21 Mai 2007
Erschienen in:13th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference (28th AIAA Aeroacoustics Conference)
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Name der Reihe:AIAA Papers
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Broadband shock noise, chevrons, nozzle serrations, supersonic jets, cabin noise reduction, shear layer thickness
Veranstaltungstitel:13th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference (28th AIAA Aeroacoustics Conference), AIAA Papers (AIAA-2007-3611)
Veranstaltungsort:Rome, Italy
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:21 Mai 2007
Veranstaltungsende:23 Mai 2007
Veranstalter :ASSOCIAZIONE ITALIANA DI AERONAUTICA E ASTRONAUTICA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:L VU - Luftverkehr und Umwelt (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L VU - Luftverkehr und Umwelt
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Leiser Luftverkehr (alt)
Standort: andere
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik > Triebwerksakustik
Hinterlegt von: Michel, Prof. Dr.-Ing. Ulf
Hinterlegt am:21 Jun 2007
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:11

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