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Design Criteria for Low-Noise Trailing-Edges

Herr, Michaela (2007) Design Criteria for Low-Noise Trailing-Edges. In: AIAA Paper 2007-3470. 13th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference, 2007-05-21 - 2007-05-23, Rome, Italy.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
970kB

Offizielle URL: http://www.aiaa.org

Kurzfassung

This paper summarizes the results of an experimental study on flow-permeable trailing-edge noise reduction means. Basic design rules are presented with respect to a future employment at current high-lift devices of passenger aircraft. The main focus is directed at the identification of the major design parameters of comb-type or slit edge-modifications. The achievable noise reduction capability was quantified by directional microphone measurements on a flat plate and on a two-dimensional NACA0012-like airfoil in the open-jet Aeroacoustic Wind Tunnel Braunschweig. It was found that flexibility of the comb material is beneficial, but not essential to achieve a noise reduction. Apart from a minimum device length the slit width was identified as the decisive design parameter. An almost zero-spacing of the comb fibers revealed the best results, leading to the assumption that the obtained noise reduction is mainly due to a viscous damping of turbulent flow pressure amplitudes in the comb area.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/48603/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen:Online Proceedings
Titel:Design Criteria for Low-Noise Trailing-Edges
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Herr, MichaelaNICHT SPEZIFIZIERThttps://orcid.org/0009-0000-7275-7078NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Mai 2007
Erschienen in:AIAA Paper 2007-3470
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Trailing-Edge Noise, Noise Reduction, Trailing-Edge Brushes, Comb-Type Trailing-Edges, Slit Trailing-Edges. Flow-Permeable Edge-Modifications, Elliptic Mirror, Directional Microphone Measurements, Airframe Noise
Veranstaltungstitel:13th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference
Veranstaltungsort:Rome, Italy
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:21 Mai 2007
Veranstaltungsende:23 Mai 2007
Veranstalter :AIAA/CEAS
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:L VU - Luftverkehr und Umwelt (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L VU - Luftverkehr und Umwelt
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Leiser Luftverkehr (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Technische Akustik
Hinterlegt von: Herr, Dr. Michaela
Hinterlegt am:07 Jun 2007
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:10

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