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SHEFEX - Hypersonic Re-entry Fllight Experiment - Vehicle and Subsystem Design, Flight Performance and Prospects
Turner, John und Hörschgen, Marcus und Jung, Wolfgang und Stamminger, Andreas und Turner, Peter
(2006)
SHEFEX - Hypersonic Re-entry Fllight Experiment - Vehicle and Subsystem Design, Flight Performance and Prospects.
In: Proceedings AIAA 14th Spaceplane Systems and Technologies Conference.
14th Spaceplane Systems and Technologies Conference, 2006-11-08, Canberra, Australia.
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589kB |
KurzfassungThe purpose of the Sharp Edge Flight Experiment (SHEFEX) was to investigate the aerodynamic behavior and thermal problems of an unconventional shape for re-entry vehicles comprising multi-facetted surfaces with sharp edges. The main object of this experiment was the correlation of numerical analysis with real flight data with respect to the aerodynamic effects and structural concept for the thermal protection system (TPS). The Mobile Rocket Base of the German Aerospace Center (DLR) was responsible for the test flight of SHEFEX on a two-stage unguided solid propellant sounding rocket, which was required to provide a velocity of the order of Mach 7. The SHEFEX vehicle was launched on
the 27th of October 2005 from the Andoya Rocket Range, Norway. This paper presents the main design features of the vehicle and subsystems, the flight performance and the current plans for our next hypersonic project. elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/48073/ |
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) |
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Titel: | SHEFEX - Hypersonic Re-entry Fllight Experiment - Vehicle and Subsystem Design, Flight Performance and Prospects |
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Autoren: | Autoren | Institution oder E-Mail-Adresse | Autoren-ORCID-iD | ORCID Put Code |
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Turner, John | TwIG | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT | Hörschgen, Marcus | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT | Jung, Wolfgang | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT | Stamminger, Andreas | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT | Turner, Peter | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT |
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Datum: | 8 November 2006 |
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Erschienen in: | Proceedings AIAA 14th Spaceplane Systems and Technologies Conference |
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Open Access: | Ja |
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Gold Open Access: | Nein |
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In SCOPUS: | Nein |
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In ISI Web of Science: | Nein |
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Herausgeber: | Herausgeber | Institution und/oder E-Mail-Adresse der Herausgeber | Herausgeber-ORCID-iD | ORCID Put Code |
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AIAA, | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT |
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Status: | veröffentlicht |
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Stichwörter: | SHEFEX, Wiedereintritt, Höhenforschungsrakete, Hyperschall, Flugexperiment, SHEFEX, Reentry, Sounding Rocket, Hypersonic, Flight Experiment |
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Veranstaltungstitel: | 14th Spaceplane Systems and Technologies Conference |
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Veranstaltungsort: | Canberra, Australia |
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Veranstaltungsart: | internationale Konferenz |
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Veranstaltungsdatum: | 8 November 2006 |
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Veranstalter
: | AIAA |
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HGF - Forschungsbereich: | Verkehr und Weltraum (alt) |
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HGF - Programm: | Weltraum (alt) |
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HGF - Programmthema: | W RP - Raumtransport |
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DLR - Schwerpunkt: | Weltraum |
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DLR - Forschungsgebiet: | W RP - Raumtransport |
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DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | W - Vorhaben SHEFEX (alt) |
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Standort: |
Oberpfaffenhofen
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Institute & Einrichtungen: | Raumflugbetrieb und Astronautentraining > MORABA-Mobile Raketenbasis |
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Hinterlegt von: |
Stamminger, Dr. Andreas
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Hinterlegt am: | 07 Mai 2007 |
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Letzte Änderung: | 24 Apr 2024 19:10 |
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