Lüdeke, Heinrich
(2005)
Investigation of Unsteady Loads due to Turbulent Supersonic Wake Flow.
In: Proceedings of the RTO AVT-123 Syposium: Flow Induced Unsteady Loads and the Impact on Military Applications.
RTO AVT-123 Syposium: Flow Induced Unsteady Loads and the Impact on Military Applications, 2005-04-25 - 2005-04-28, Budapest.
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Kurzfassung
The modelling of unsteady side loads induced by the interaction of flow separation in the wake of
hypersonic re-entry vehicles play an important role for the design of such systems. The simulation of
these phenomena is one of the main challenges during decent. To investigate the turbulent wake flow,
basic studies of generic configurations and the applicability of advanced turbulence modelling are
necessary. For this reason validations of Detached Eddy Simulation for an axisymmetric supersonic
cylinder configuration at M=2.4 are carried out to earn experience for unsteady simulations of re-entry vehicles. For this case different variations of hybrid RANS-LES methods like DES are tested by using the hybrid structured/ unstructured DLR-τ-code on hexahedral and tetrahedral grids. As a practical test case a cylindrical re-entry capsule at a hypersonic Mach number of M=5.1 under free-flight conditions was investigated.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/46923/ |
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper) |
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Titel: | Investigation of Unsteady Loads due to Turbulent Supersonic Wake Flow |
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Autoren: | Autoren | Institution oder E-Mail-Adresse | Autoren-ORCID-iD | ORCID Put Code |
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Lüdeke, Heinrich | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT |
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Datum: | 25 April 2005 |
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Erschienen in: | Proceedings of the RTO AVT-123 Syposium: Flow Induced Unsteady Loads and the Impact on Military Applications |
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Referierte Publikation: | Nein |
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Open Access: | Ja |
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Gold Open Access: | Nein |
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In SCOPUS: | Nein |
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In ISI Web of Science: | Nein |
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Herausgeber: | Herausgeber | Institution und/oder E-Mail-Adresse der Herausgeber | Herausgeber-ORCID-iD | ORCID Put Code |
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RTO AVT-123, | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT |
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Status: | veröffentlicht |
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Stichwörter: | Detached Eddy Simulation, Unsteady base flow, compressible flow, Re-entry |
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Veranstaltungstitel: | RTO AVT-123 Syposium: Flow Induced Unsteady Loads and the Impact on Military Applications |
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Veranstaltungsort: | Budapest |
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Veranstaltungsart: | internationale Konferenz |
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Veranstaltungsbeginn: | 25 April 2005 |
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Veranstaltungsende: | 28 April 2005 |
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Veranstalter
: | RTO |
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HGF - Forschungsbereich: | Verkehr und Weltraum (alt) |
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HGF - Programm: | Weltraum (alt) |
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HGF - Programmthema: | W RP - Raumtransport |
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DLR - Schwerpunkt: | Weltraum |
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DLR - Forschungsgebiet: | W RP - Raumtransport |
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DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | W - Grundlagen Raumtransport - numerische Verfahren (alt) |
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Standort: |
Braunschweig
,
Göttingen
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Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Raumfahrzeuge |
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Hinterlegt von: |
Lüdeke, Dr.-Ing. Heinrich
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Hinterlegt am: | 19 Jan 2007 |
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Letzte Änderung: | 24 Apr 2024 19:09 |
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