Ewald, B. und Viehweger, G. und Rebstock, R. (1996) The Half Model Balance for the Cologne Cryogenic Tunnel (KKK). International Symposium on Strain-Gage Balances, NASA Langley, 22.-25. Oktober 1996..
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Kurzfassung
The concept of a compact one-piece half model balance which is isolated and conditioned to ambient temperature allows stable and accurate measurements without any need for stabilization time. The installation of a half model technique in the KKK gives a much increased Mach-Reynolds Number capability for transport aircraft development testing. Maximum Mach-Reynolds Numbers of typical transport airplane configurations will be Re = 12 x 10E6 at a Mach Number of 0.3.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/24601/ | ||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=1996, | ||||||||
Titel: | The Half Model Balance for the Cologne Cryogenic Tunnel (KKK). | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | 1996 | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||
Stichwörter: | Half model balance, cryogenic windtunnel, balance conditioning system. | ||||||||
Veranstaltungstitel: | International Symposium on Strain-Gage Balances, NASA Langley, 22.-25. Oktober 1996. | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L SI - Versuchs- und Simulationstechniken | ||||||||
Standort: | Köln-Porz | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Über- und Hyperschalltechnologien |
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