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Aspects of Theoretical and Experimental Investigations on Airframe/Engine Integration Problems

Baumert, W. und Hoheisel, H. und Kiock, R. und Rossow, C. C. und Ronzheimer, A. und Capdevila, H. (1990) Aspects of Theoretical and Experimental Investigations on Airframe/Engine Integration Problems. In: Proc. 17th Congress of The ICAS. 17th Congress of the ICAS, 9-14 September 1990, Stockholm, Sweden.

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Kurzfassung

The study describes the flow field around an Airbus-type configuration with a conventional turbofan engine. The three-dimensional Euler equations were solved using a cell-vertex method using a multi-block structure. A half model with a turbo-powered simulator was investigatedat low speed. Results show good agreement between theory and experiment.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/24242/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1990,
Titel:Aspects of Theoretical and Experimental Investigations on Airframe/Engine Integration Problems
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Baumert, W.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hoheisel, H.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kiock, R.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rossow, C. C.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ronzheimer, A.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Capdevila, H.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1990
Erschienen in:Proc. 17th Congress of The ICAS
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Aircraft Engine
Veranstaltungstitel:17th Congress of the ICAS, 9-14 September 1990, Stockholm, Sweden
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Über- und Hyperschalltechnologien
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:02 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 05:22

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