Baumert, W. und Hoheisel, H. und Kiock, R. und Rossow, C. C. und Ronzheimer, A. und Capdevila, H. (1990) Aspects of Theoretical and Experimental Investigations on Airframe/Engine Integration Problems. In: Proc. 17th Congress of The ICAS. 17th Congress of the ICAS, 9-14 September 1990, Stockholm, Sweden.
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Kurzfassung
The study describes the flow field around an Airbus-type configuration with a conventional turbofan engine. The three-dimensional Euler equations were solved using a cell-vertex method using a multi-block structure. A half model with a turbo-powered simulator was investigatedat low speed. Results show good agreement between theory and experiment.
| elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/24242/ | ||||||||||||||||||||||||||||
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| Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Paper) | ||||||||||||||||||||||||||||
| Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=1990, | ||||||||||||||||||||||||||||
| Titel: | Aspects of Theoretical and Experimental Investigations on Airframe/Engine Integration Problems | ||||||||||||||||||||||||||||
| Autoren: |
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| Datum: | 1990 | ||||||||||||||||||||||||||||
| Erschienen in: | Proc. 17th Congress of The ICAS | ||||||||||||||||||||||||||||
| Open Access: | Nein | ||||||||||||||||||||||||||||
| Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||||||||||||||||||
| In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||||||||||||||||||
| In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||||||||||||||||||||||
| Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||||||||||||||
| Stichwörter: | Aircraft Engine | ||||||||||||||||||||||||||||
| Veranstaltungstitel: | 17th Congress of the ICAS, 9-14 September 1990, Stockholm, Sweden | ||||||||||||||||||||||||||||
| HGF - Forschungsbereich: | Verkehr und Weltraum (alt) | ||||||||||||||||||||||||||||
| HGF - Programm: | keine Zuordnung | ||||||||||||||||||||||||||||
| HGF - Programmthema: | keine Zuordnung | ||||||||||||||||||||||||||||
| DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||||||||||||||||||||||
| DLR - Forschungsgebiet: | keine Zuordnung | ||||||||||||||||||||||||||||
| DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||||||||||||||||||||||
| Standort: | Köln-Porz | ||||||||||||||||||||||||||||
| Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Über- und Hyperschalltechnologien | ||||||||||||||||||||||||||||
| Hinterlegt von: | DLR-Beauftragter, elib | ||||||||||||||||||||||||||||
| Hinterlegt am: | 02 Apr 2006 | ||||||||||||||||||||||||||||
| Letzte Änderung: | 27 Apr 2009 05:22 |
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