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Experimental Evidence of Turbulent Source Coherence Affecting Jet Noise

Fuchs, Helmut V. und Michel, Ulf (1978) Experimental Evidence of Turbulent Source Coherence Affecting Jet Noise. AIAA Journal, 16 (9), Seiten 871-872. American Institute of Aeronautics and Astronautics.

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Offizielle URL: http://www.aiaa.org

Kurzfassung

This study is a follow-up to a theoretical and experimental investigation by Armstrong et al. aimed at directly coupling jet turbulence and noise. Since the numerical calculation of the far-field pressure from measured pressure correlations in the jet near field has not been achieved yet, both fields are analyzed separately and their respective space-time structures compared herein. Azimuthal coherence data of model jets and a jet engine reveal that the pressure field is always governed by a few low-order azimuthal constituents. This underlines the importance of "coherent structures" in the jet mixing zone.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/22189/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Experimental Evidence of Turbulent Source Coherence Affecting Jet Noise
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Fuchs, Helmut V.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Michel, UlfNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 1978
Erschienen in:AIAA Journal
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
Band:16
Seitenbereich:Seiten 871-872
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics
Stichwörter:jet noise, pressure correlations, azimuthal coherence, source coherence
HGF - Forschungsbereich:keine Zuordnung
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:keine Zuordnung
DLR - Forschungsgebiet:keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):keine Zuordnung
Standort: Köln-Porz , Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik > Triebwerksakustik > Lärm- und Turbulenzforschung
Hinterlegt von: Michel, Prof. Dr.-Ing. Ulf
Hinterlegt am:14 Aug 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 04:59

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