elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Performance analysis of a megawatt fuel cell-based electric powertrain for regional aircraft

Sommer, Kai und Ni, Bing und Weiss, Jörg und Thalau, Oliver und Bänsch, Cornelie (2025) Performance analysis of a megawatt fuel cell-based electric powertrain for regional aircraft. In: EUCASS 2025 Conference Proceedings. 11ᵀᴴ EUROPEAN CONFERENCE FOR AERONAUTICS AND SPACE SCIENCES (EUCASS), 2025-06-30 - 2025-07-04, Rom, Italien. doi: 10.13009/EUCASS2025-202.

[img] PDF
1MB

Kurzfassung

In this work, the performance of a hydrogen-electric powertrain for regional aircraft is analysed. The analysis is based on experimental and modelling results of the DLR-owned ground-based BALIS powertrain with up to 1.2 MW maximum power output consisting of an LH2 tank with a storage capacity of 200 kg, a fuel cell system of 12 polymer electrolyte membrane fuel cell modules in a 2s6p configuration, and an e-drive system of two permanent magnet synchronous machines connected mechanically with a summation gear. The results indicate that the subsystems work properly and substantiate the feasibility of LH2/PEMFC electric powertrains in the MW range.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/220715/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Performance analysis of a megawatt fuel cell-based electric powertrain for regional aircraft
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Sommer, Kaikai.sommer (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0006-4751-6970199123560
Ni, Bingbing.ni (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0000-6592-3760199123561
Weiss, JörgJoerg.Weiss (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Thalau, OliverOliver.Thalau (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bänsch, CornelieCornelie.Baensch (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2025
Erschienen in:EUCASS 2025 Conference Proceedings
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.13009/EUCASS2025-202
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Bonnal, ChristopheNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Status:veröffentlicht
Stichwörter:hydrogen-electric aircraft, MW fuel cell-based powertrain
Veranstaltungstitel:11ᵀᴴ EUROPEAN CONFERENCE FOR AERONAUTICS AND SPACE SCIENCES (EUCASS)
Veranstaltungsort:Rom, Italien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:30 Juni 2025
Veranstaltungsende:4 Juli 2025
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugzeugtechnologien und Integration
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Technische Thermodynamik > Energiesystemintegration
Hinterlegt von: Bänsch, Cornelie
Hinterlegt am:15 Dez 2025 16:01
Letzte Änderung:15 Dez 2025 16:01

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
OpenAIRE Validator logo electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.