elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Investigating extreme crosswind-stability of vehicles on bridges: applying a moving-model and side wind-tunnel methodology with full-scale validation

Bell, James und Tolo, Isak und Snæbjörnsson, Jonas und Jakobsen, Jasna (2025) Investigating extreme crosswind-stability of vehicles on bridges: applying a moving-model and side wind-tunnel methodology with full-scale validation. In: 22. STAB-Workshop - Jahresbericht 2025, Seiten 20-21. 22. STAB-Workshop 2025, 2025-11-10 - 2025-11-12, Göttingen, Deutschland.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
6MB
[img] PDF
350kB

Offizielle URL: https://www.dlr.de/de/as/aktuelles/veranstaltungen/stab/stab_workshop/stab-jahresbericht_2023.pdf/@@download/file

Kurzfassung

A multi-disciplinary approach – combining wind engineering and vehicle aerodynamics – is being developed for investigations into the stability of vehicles operating in extreme crosswind conditions. In this case, heavy vehicles travelling over a 56m high bridge across a Norwegian fjord that could encounter wind gusts of up to 40m/s. Potential changes to the climate and weather conditions could result in increased occurrence of extreme wind events, in addition to ever increasing road usage and infrastructure development. Crosswind exposure and vehicle-infrastructure interaction are inherently transient, non-statistically stationary aerodynamic events that require novel scaled experimental methodologies and full-scale measurements for realistic, representative aerodynamic investigations.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/219485/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Investigating extreme crosswind-stability of vehicles on bridges: applying a moving-model and side wind-tunnel methodology with full-scale validation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Bell, JamesJames.Bell (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8319-9817NICHT SPEZIFIZIERT
Tolo, IsakUniversity of Stavanger, Stavanger, NorwayNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Snæbjörnsson, JonasReykjavik University, IcelandNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Jakobsen, JasnaUniversity of Stavanger, Stavanger, NorwayNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:November 2025
Erschienen in:22. STAB-Workshop - Jahresbericht 2025
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 20-21
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTSTABNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Name der Reihe:Jahresbericht
Status:veröffentlicht
Stichwörter:aerodynamics, crosswind, bridge, moving model, wind tunnel
Veranstaltungstitel:22. STAB-Workshop 2025
Veranstaltungsort:Göttingen, Deutschland
Veranstaltungsart:Workshop
Veranstaltungsbeginn:10 November 2025
Veranstaltungsende:12 November 2025
Veranstalter :DLR, STAB
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Schienenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V SC Schienenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - RoSto - Rolling Stock
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Bodengebundene Fahrzeuge
Hinterlegt von: Bell, Dr. James
Hinterlegt am:21 Nov 2025 11:25
Letzte Änderung:02 Dez 2025 17:32

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
OpenAIRE Validator logo electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.