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Coupled Mode Flutter Analysis of Turbomachinery Blades Using a Frequency Domain Coupling Scheme for the p-k Method

Schuff, Matthias und Chenaux, Virginie (2025) Coupled Mode Flutter Analysis of Turbomachinery Blades Using a Frequency Domain Coupling Scheme for the p-k Method. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2025, 2025-09-23 - 2025-09-25, Augsburg, Deutschland.

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Kurzfassung

Aerodynamic coupling of mode shapes becomes a concern for turbomachinery blades with a low mass ratio of structure-to-air. Applying the p-k method allows to investigate the aeroelastic stability equation but comes with a high computational effort when aerodynamic forces have to be computed at various sampling points in advance. The work presents a new approach in an attempt to reduce the effort by coupling the frequency domain CFD solver with the eigenvalue solution.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/219106/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Coupled Mode Flutter Analysis of Turbomachinery Blades Using a Frequency Domain Coupling Scheme for the p-k Method
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schuff, MatthiasMatthias.Schuff (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-3276-2539NICHT SPEZIFIZIERT
Chenaux, VirginieVirginie.Chenaux (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-9096-182XNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2025
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:turbomachinery, compressor, flutter, coupled mode, aerodynamic coupling, mass ratio, aerodynamic resonance
Veranstaltungstitel:Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2025
Veranstaltungsort:Augsburg, Deutschland
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:23 September 2025
Veranstaltungsende:25 September 2025
Veranstalter :Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V.
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Umweltschonender Antrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L CP - Umweltschonender Antrieb
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtuelles Triebwerk
Standort: Augsburg , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Test und Simulation für Gasturbinen > Virtuelle Turbine und numerische Methoden
Institut für Aeroelastik > Aeroelastische Experimente
Hinterlegt von: Schuff, Matthias
Hinterlegt am:19 Nov 2025 11:08
Letzte Änderung:19 Nov 2025 11:08

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