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Aeroacoustic Study of Synchronized Rotors

Del Duchetto, Fabio und Pagliaroli, Tiziano und Candeloro, Paolo und Rossignol, Karl-Stephane und Yin, Jianping (2025) Aeroacoustic Study of Synchronized Rotors. Aerospace, 12 (2). Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI). doi: 10.3390/aerospace12020162. ISSN 2226-4310.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
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Offizielle URL: https://www.mdpi.com/2226-4310/12/2/162

Kurzfassung

The main goal of the present study is to explore the noise mitigation potential using an active control strategy based on rotor phase synchronization. This work is focused on the effects of the inflow velocity on the noise interference effect. The inflow velocity does not affect the phase at which the interference phenomenon is observed, as expected. On the other hand, the intensity of the pressure fluctuations is influenced by the inflow velocity for all of the rotor phase shift conditions investigated. Specifically, as the inflow velocity increases, maintaining a constant rotational speed, in the Overall Sound Pressure Level graphs, a reduction of approximately 10 dB is observed. This effect also applies to cases of destructive interference, highlighting the remarkable versatility of this noise reduction technique.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/218428/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Aeroacoustic Study of Synchronized Rotors
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Del Duchetto, FabioUniversità degli studi Niccolò Cusano, ItalyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Pagliaroli, TizianoUniversity Niccolò Cusano, Rome, ItalyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Candeloro, PaoloUniversity Niccolò Cusano, Rome, ItalyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rossignol, Karl-StephaneKarl-Stephane.Rossignol (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-8300-1919199282124
Yin, JianpingJianping.Yin (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0002-2155-7265199282125
Datum:2025
Erschienen in:Aerospace
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Ja
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:12
DOI:10.3390/aerospace12020162
Verlag:Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI)
ISSN:2226-4310
Status:veröffentlicht
Stichwörter:acoustic; aerodynamic; rotor–rotor interactions; noise; synchrophaser
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtueller Hubschrauber und Validierung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hubschrauber, BS
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Technische Akustik
Hinterlegt von: Yin, Dr.-Ing. Jianping
Hinterlegt am:10 Dez 2025 15:37
Letzte Änderung:10 Dez 2025 15:37

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