Kohlgrüber, Dieter und Leon Munoz, Christian und Petsch, Michael (2025) Comparison of numerical methods to model highly dynamic sloshing in liquid hydrogen tanks. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, 2025-09-23 - 2025-09-25, Augsburg, Deutschland.
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Kurzfassung
Sloshing of LH2 in partly filled cryogenic fuselage tanks may be a threat for the tank attachments in crash load cases with high deceleration levels of 20g or more. Two alternative numerical methods to analyze sloshing under high accelerations are presented and compared to each other and with a simple approach to distribute the LH2 mass over the tank surface. In addition, the aspect of future integration into full aircraft crash simulations with an automatic process chain is discussed.
| elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/218092/ | ||||||||||||||||
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| Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||||||||||
| Zusätzliche Informationen: | Contribution to Clean Aviation Project FASTER-H2 | ||||||||||||||||
| Titel: | Comparison of numerical methods to model highly dynamic sloshing in liquid hydrogen tanks | ||||||||||||||||
| Autoren: |
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| Datum: | 2025 | ||||||||||||||||
| Referierte Publikation: | Nein | ||||||||||||||||
| Open Access: | Nein | ||||||||||||||||
| Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||||||
| In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||||||
| In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||||||||||
| Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||
| Stichwörter: | sloshing, liquid hydrogen, process chain, structural loads, CFD-CSM coupling, crash | ||||||||||||||||
| Veranstaltungstitel: | Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress | ||||||||||||||||
| Veranstaltungsort: | Augsburg, Deutschland | ||||||||||||||||
| Veranstaltungsart: | nationale Konferenz | ||||||||||||||||
| Veranstaltungsbeginn: | 23 September 2025 | ||||||||||||||||
| Veranstaltungsende: | 25 September 2025 | ||||||||||||||||
| Veranstalter : | DGLR | ||||||||||||||||
| HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||||||||||
| HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||||||||||
| HGF - Programmthema: | Komponenten und Systeme | ||||||||||||||||
| DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||||||||||
| DLR - Forschungsgebiet: | L CS - Komponenten und Systeme | ||||||||||||||||
| DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Strukturwerkstoffe und Bauweisen | ||||||||||||||||
| Standort: | Stuttgart | ||||||||||||||||
| Institute & Einrichtungen: | Institut für Bauweisen und Strukturtechnologie > Strukturelle Integrität | ||||||||||||||||
| Hinterlegt von: | Kohlgrüber, Dieter | ||||||||||||||||
| Hinterlegt am: | 27 Okt 2025 17:56 | ||||||||||||||||
| Letzte Änderung: | 27 Okt 2025 17:56 |
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