Schülein, Erich (2005) Experimental Investigation of Boundary Layer Transition on a Supersonic Swept Wing. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 224 - 2005 A 15. 25 S.
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Kurzfassung
The laminar-turbulent transition on a swept-wing leading-edge model at Mach 3 is investigated. The experiments are obtained in the Ludwieg Tube Facility at DLR Göttingen. The data contain surface pressure distributions, the location of the transition region, the structure of the limiting streamlines as well as some quantitative skin friction distributions at the upper side of the swept-wing model for the range of the unit Reynolds number and angles of attack at two different leading-edge shapes.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/21726/ | ||||||||
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Dokumentart: | Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht) | ||||||||
Titel: | Experimental Investigation of Boundary Layer Transition on a Supersonic Swept Wing | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | September 2005 | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Seitenanzahl: | 25 | ||||||||
Verlag: | DLR Göttingen | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | Transition, Swept Wing, Experiment, Skin Friction | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Verkehr und Weltraum (alt) | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | Starrflügler (alt) | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L AR - Starrflüglerforschung | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Militärische Technologien (alt) | ||||||||
Standort: | Göttingen | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen | ||||||||
Hinterlegt von: | Schülein, Dr.rer.nat. Erich | ||||||||
Hinterlegt am: | 26 Jan 2006 | ||||||||
Letzte Änderung: | 27 Apr 2009 04:56 |
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