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Flow Field Analysis of a Blended-Wing-Body Re-entry Vehicle in Different Speed Regimes

Giannino, Spartaco Massimo und Amato, Chiara und Horchler, Tim und Ecker, Tobias (2025) Flow Field Analysis of a Blended-Wing-Body Re-entry Vehicle in Different Speed Regimes. In: 22. STAB-Workshop - Jahresbericht 2025, Seiten 88-89. 22. STAB-Workshop 2025, 2025-11-10 - 2025-11-12, Göttingen, Germany.

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Offizielle URL: https://www.dlr.de/de/as/aktuelles/veranstaltungen/stab/stab_workshop/stab-jahresbericht_2023.pdf/@@download/file

Kurzfassung

The need to perform effective space operations in Low Earth Orbit (LEO), including support and servicing missions for the International Space Station (ISS), has led to a growing demand for aerodynamic configurations that offer good performance throughout the entire atmospheric re-entry phase. In this framework, the research work addressed the design of a reusable Blended Wing Body (BWB) configuration capable of withstanding the extreme conditions faced during re-entry and landing as a glider on a conventional runway. For this purpose, a Multidisciplinary Design Optimization (MDO) procedure was employed, accounting for constraints on maximum normal load factor, heatshield allowable temperature, dynamic pressure, landing velocity, etc. Additionally, the minimization of mass was considered as the objective function. The multidisciplinary analyses were performed using LowOrder Fidelity (LOF) methods, with the ultimate aim of validating the results through high-fidelity Computational Fluid Dynamics (CFD) simulations. The CFD simulations presented in this work were conducted under both subsonic and hypersonic flow regimes for the configuration NM0, one of the six optimized aeroshapes obtained from the MDO procedure

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/217194/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Flow Field Analysis of a Blended-Wing-Body Re-entry Vehicle in Different Speed Regimes
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Giannino, Spartaco Massimospartacomassimo.giannino (at) unicampania.iNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Amato, Chiarachiara.amato (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0004-8888-6025196908641
Horchler, TimTim.Horchler (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-8439-8786NICHT SPEZIFIZIERT
Ecker, TobiasTobias.Ecker (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-7134-1185196908643
Datum:November 2025
Erschienen in:22. STAB-Workshop - Jahresbericht 2025
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 88-89
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTSTABNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Name der Reihe:Jahresbericht
Status:veröffentlicht
Stichwörter:aerodynamic, aerothermodynamic, LEO, wave rider, turbulence
Veranstaltungstitel:22. STAB-Workshop 2025
Veranstaltungsort:Göttingen, Germany
Veranstaltungsart:Workshop
Veranstaltungsbeginn:10 November 2025
Veranstaltungsende:12 November 2025
Veranstalter :DLR, STAB
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Raumfahrt
HGF - Programmthema:Raumtransport
DLR - Schwerpunkt:Raumfahrt
DLR - Forschungsgebiet:R RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):R - Wiederverwendbare Raumfahrtsysteme und Antriebstechnologie
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Raumfahrzeuge, GO
Hinterlegt von: Amato, Chiara
Hinterlegt am:14 Nov 2025 09:25
Letzte Änderung:14 Nov 2025 09:25

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