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Watertunnel Investigation of Geometry-Induced Separation of a Turbulent Boundary Layer

Costantini, Marco und Klein, Christian und De Vincenzo, Andrea und Geisler, Reinhard und Lemarechal, Jonathan und Schanz, Daniel und Schröder, Andreas und Knopp, Tobias und Grabe, Cornelia und Miozzi, Massimo (2025) Watertunnel Investigation of Geometry-Induced Separation of a Turbulent Boundary Layer. In: 6th International Conference on Experimental Fluid Mechanics (ICEFM). 6th International Conference on Experimental Fluid Mechanics (ICEFM), 2025-05-20 - 2025-05-22, Niagara-on-the-Lake, Canada.

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Offizielle URL: https://uwaterloo.ca/international-conference-experimental-fluid-mechanics/

Kurzfassung

The separation of a turbulent boundary layer developing over a flat plate at nearly-zero pressure gradient was experimentally studied in this work in the Large Watertunnel Braunschweig. The reported measurements were conducted via Temperature-Sensitive Paint and Lagrangian Particle Tracking by Shake-The-Box in the region downstream of a backward-facing ramp, which induced a turbulent separation bubble. The examined Reynolds numbers, based on the ramp location, were in the range 1.2 to 2.7 million.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/216243/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Watertunnel Investigation of Geometry-Induced Separation of a Turbulent Boundary Layer
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Costantini, Marcomarco.costantini (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-0642-0199192234101
Klein, ChristianChristian.Klein (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-7592-6922192234102
De Vincenzo, AndreaAS-EXVNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Geisler, ReinhardReinhard.Geisler (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0006-8838-3713NICHT SPEZIFIZIERT
Lemarechal, JonathanJonathan.Lemarechal (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-3333-2664192234103
Schanz, DanielDaniel.Schanz (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1400-4224192234105
Schröder, Andreasandreas.schroeder (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-6971-9262192234106
Knopp, TobiasTobias.Knopp (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-3161-5353NICHT SPEZIFIZIERT
Grabe, CorneliaCornelia.Grabe (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6028-2757NICHT SPEZIFIZIERT
Miozzi, MassimoMassimo.Miozzi (at) cnr.ithttps://orcid.org/0000-0002-6733-078XNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:20 Mai 2025
Erschienen in:6th International Conference on Experimental Fluid Mechanics (ICEFM)
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Name der Reihe:Conference Program
Status:veröffentlicht
Stichwörter:ADaMant, Turbulent Boundary Layer, Separated Flow, TSP, STB
Veranstaltungstitel:6th International Conference on Experimental Fluid Mechanics (ICEFM)
Veranstaltungsort:Niagara-on-the-Lake, Canada
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:20 Mai 2025
Veranstaltungsende:22 Mai 2025
Veranstalter :University of Waterloo, Canada
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtuelles Flugzeug und Validierung
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Experimentelle Verfahren, GO
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > CASE, GO
Hinterlegt von: Micknaus, Ilka
Hinterlegt am:19 Sep 2025 13:23
Letzte Änderung:19 Sep 2025 13:34

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