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Mixed Convection in Idealized Airplane-Cabins: A Comparison Between Numerical Simulations and Particle Image Velocimetry Measurements

Penneçot, Julien und Bosbach, Johannes und Wagner, Claus und Raffel, Markus und Lerche, Thomas und Repp, Stefan (2004) Mixed Convection in Idealized Airplane-Cabins: A Comparison Between Numerical Simulations and Particle Image Velocimetry Measurements. In: Proceedings of the 9th International Conference on Air Distribution in Rooms (Roomvent 2004). 9th International Conference on Air Distribution in Rooms (Roomvent 2004), 2004-09-05 - 2004-09-08, Coimbra, Portugal.

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Kurzfassung

Isothermal flow in a generic airplane cabin has been investigated numerically by means of Reynolds averaged Navier-Stokes computations and experimentally by particle image velocimetry (PIV). High and low Reynolds number as well as two layer turbulence models were tested for their ability to describe velocity fields. Special attention was given to the flow of the incoming air jet along the luggage compartment. Comparison with PIV measurements reveals that for reliable prediction of isothermal cabin flow, low Reynolds number turbulence models have to be used.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/21622/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:Mixed Convection in Idealized Airplane-Cabins: A Comparison Between Numerical Simulations and Particle Image Velocimetry Measurements
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Penneçot, JulienNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bosbach, JohannesNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, ClausNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Raffel, MarkusNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lerche, ThomasAirbus Deutschland GmbHNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Repp, StefanAirbus Deutschland GmbHNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:5 September 2004
Erschienen in:Proceedings of the 9th International Conference on Air Distribution in Rooms (Roomvent 2004)
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:turbulence modeling, CFD, PIV, indoor flow
Veranstaltungstitel:9th International Conference on Air Distribution in Rooms (Roomvent 2004)
Veranstaltungsort:Coimbra, Portugal
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:5 September 2004
Veranstaltungsende:8 September 2004
Veranstalter :University of Coimbra
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - keine Zuordnung (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hubschrauber
Hinterlegt von: Bosbach, Dr.rer.nat. Johannes
Hinterlegt am:24 Jan 2006
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:03

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