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Comparative Analysis of Machine Learning Methods for Predicting Structural Responses in Ship Hull Monitoring

Haberl, Simon und Braun, Moritz und Ehlers, Sören (2025) Comparative Analysis of Machine Learning Methods for Predicting Structural Responses in Ship Hull Monitoring. In: ASME 2025 44th International Conference on Ocean, Offshore and Arctic Engineering, OMAE 2025, 1. ASME 2025 44th International Conference on Ocean, Offshore and Arctic Engineering, 2025-06-20 - 2025-06-26, Vancouver, BC, Canada. doi: 10.1115/OMAE2025-157346. ISBN 978-079188896-4.

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Offizielle URL: https://asmedigitalcollection.asme.org/OMAE/proceedings/OMAE2025/88902/V001T02A038/1221198?searchresult=1

Kurzfassung

Monitoring of ship hulls and their technical equipment is a critical component of ensuring ship safety and operational efficiency. It plays a key role in maintaining structural integrity under dynamic and often extreme loading conditions encountered at sea. Accurate prediction of structural responses not only helps in preventing structural failures but also enables the optimization of performance, reducing operational risks and costs. The structural responses of a ship subjected to wave-induced loads can be modeled through a combination of hydrodynamic simulations and Finite Element analyses. While these simulations offer deep insights into the behavior of ship structures under varying conditions, their computational intensity and complexity present significant challenges for real-time applications. To address these limitations, this research evaluates the efficiency and accuracy of machine learning methods, specifically Artificial Neural Networks and XGBoost, in approximating and predicting structural responses.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/216195/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Comparative Analysis of Machine Learning Methods for Predicting Structural Responses in Ship Hull Monitoring
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Haberl, Simonsimon.haberl (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Braun, Moritzmoritz.braun (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9266-1698NICHT SPEZIFIZIERT
Ehlers, Sörensoren.ehlers (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-5698-9354NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:21 August 2025
Erschienen in:ASME 2025 44th International Conference on Ocean, Offshore and Arctic Engineering, OMAE 2025
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:1
DOI:10.1115/OMAE2025-157346
ISBN:978-079188896-4
Status:veröffentlicht
Stichwörter:machine learning, hull monitoring
Veranstaltungstitel:ASME 2025 44th International Conference on Ocean, Offshore and Arctic Engineering
Veranstaltungsort:Vancouver, BC, Canada
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:20 Juni 2025
Veranstaltungsende:26 Juni 2025
Veranstalter :The American Society of Mechanical Engineers
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - keine Zuordnung
Standort: Geesthacht
Institute & Einrichtungen:Institut für Maritime Energiesysteme > Schiffszuverlässigkeit
Hinterlegt von: Patel, Kishan Dilip
Hinterlegt am:01 Sep 2025 13:02
Letzte Änderung:19 Sep 2025 11:20

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