elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Influence of Autonomous Vehicle Interior Design on Occupant Injuries

Harrison, Andrew (2025) Influence of Autonomous Vehicle Interior Design on Occupant Injuries. IEEE. 2025 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV), 2025-06-22 - 2025-06-25, Cluj-Napoca, Romania. doi: 10.1109/IV64158.2025.11097519. ISBN 979-8-3315-3803-3. ISSN 2642-7214.

[img] PDF
421kB

Offizielle URL: https://ieeexplore.ieee.org/document/11097519

Kurzfassung

In highly automated vehicles, the conventional roles of driver and passenger are transformed. This paradigm shift presents novel opportunities for the design of the vehicles interior. Recent research has demonstrated that occupants prefer to sit facing each other in highly automated vehicles, e.g., in living room configuration, in addition to conventional seating arrangements. However, studies have indicated that the restraint systems currently employed in new interior concepts do not achieve the desired effect. The shuttle, developed as part of the AWARE2ALL project funded by the European Union, was simulated in a sled test environment, undergoing various modifications to assess the necessary vehicle structures for ensuring occupant restraint. It was determined that reducing the forward movement of the occupant leads to a successful reduction in loads on the occupant. Incorporating a footrest within the design has emerged as a key element in reducing loads among occupants

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/215916/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Poster)
Titel:Influence of Autonomous Vehicle Interior Design on Occupant Injuries
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Harrison, AndrewAndrew.Harrison (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2122-0697NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:6 August 2025
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1109/IV64158.2025.11097519
Verlag:IEEE
ISSN:2642-7214
ISBN:979-8-3315-3803-3
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Degradation , Prevention and mitigation , Europe , Kinematics , Belts , Neck , Safety , Injuries , Autonomous vehicles , Research and development
Veranstaltungstitel:2025 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV)
Veranstaltungsort:Cluj-Napoca, Romania
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:22 Juni 2025
Veranstaltungsende:25 Juni 2025
Veranstalter :IEEE
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Straßenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V ST Straßenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - V&V4NGC - Methoden, Prozesse und Werkzeugketten für die Validierung & Verifikation von NGC, V - FFAE - Fahrzeugkonzepte, Fahrzeugstruktur, Antriebsstrang und Energiemanagement
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte > Fahrzeugarchitekturen und Leichtbaukonzepte
Hinterlegt von: Harrison, Dr Andrew
Hinterlegt am:24 Sep 2025 09:23
Letzte Änderung:24 Sep 2025 09:23

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
OpenAIRE Validator logo electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.