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The impact of circular strategies on titanium supply and demand in the aviation industry

Hoff, Tim und Sprecher, Benjamin und Pohya, Ahmad Ali und Wende, Gerko und Peck, David (2025) The impact of circular strategies on titanium supply and demand in the aviation industry. Resources, Conservation and Recycling, 222, Seite 108476. Elsevier. doi: 10.1016/j.resconrec.2025.108476. ISSN 0921-3449.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
2MB

Offizielle URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0921344925003544

Kurzfassung

The supply of critical raw materials, especially titanium, poses a significant challenge for the aviation sector. Increased circularity is often proposed as a solution by industry and policymakers. However, the effects of circular strategies remain insufficiently understood. Therefore, this paper analyses different circular strategies, namely recycling, a pure lifetime extension, and an enhanced lifetime extension that includes an engine aircraft, based on real-world data up to the year 2040. The findings indicate that recycling retired aircraft only marginally affects the required rising inflow of titanium by less than 5%. The engine upgrade strategy shows similar results. In contrast, a pure lifetime extension shows the greatest potential for mitigating supply constraints and can be further enhanced to a potential of more than 10% when combined with recycling. The results highlight the complexity of circular strategies and emphasise a stronger focus on lifetime extension for the aviation sector and other industrial sectors.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/215241/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:The impact of circular strategies on titanium supply and demand in the aviation industry
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Hoff, TimTim.Hoff (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1979-6785188472947
Sprecher, Benjaminb.sprecher (at) tudelft.nlNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Pohya, Ahmad AliAhmad.Pohya (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2734-3199NICHT SPEZIFIZIERT
Wende, Gerkogerko.wende (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Peck, DavidD.P.Peck (at) tudelft.nlNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:7 Juli 2025
Erschienen in:Resources, Conservation and Recycling
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:222
DOI:10.1016/j.resconrec.2025.108476
Seitenbereich:Seite 108476
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Xu, MingNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Elsevier
Name der Reihe:Establishing Resilient and Sustainable Supply Chain of Critical Materials for a Low-carbon Future
ISSN:0921-3449
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Critical raw materials Titanium Aviation Aerospace Circular economy Recycling
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HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AI - Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Lufttransportbetrieb und Folgenabschätzung
Standort: Hamburg
Institute & Einrichtungen:Institut für Instandhaltung und Modifikation > Produktlebenszyklus-Management
Hinterlegt von: Hoff, Tim
Hinterlegt am:23 Jul 2025 15:58
Letzte Änderung:23 Jul 2025 15:58

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