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The impact of governance on the technical efficiency of container ports

Adler, Nicole und Hirte, Georg und Kumar, Shravana und Niemeier, Hans-Martin (2025) The impact of governance on the technical efficiency of container ports. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 199, Seiten 1-20. Elsevier. doi: 10.1016/j.tra.2025.104578. ISSN 0965-8564.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
5MB

Offizielle URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S096585642500206X

Kurzfassung

We examine the impact of ownership, competition and regulation on the technical efficiency of container ports, with a focus on governance-related factors. We employ stochastic frontier analysis to investigate the interplay between privatization levels, hinterland and transhipment competition and economic regulators across the Far East and Asian regions. Our findings suggest that independent regulators foster higher technical efficiency compared to regulation by government ministries or port authorities. Moreover, majority privately owned ports demonstrate higher technical efficiency than those with minority private ownership. Additionally, our results reveal that transhipment competition positively affects container port efficiency. Perhaps surprisingly, the independence of the economic regulator is more critical to technical efficiency than hinterland competition. We recommend that policymakers promote the independence of regulators and encourage privatization to enhance the technical efficiency of container ports, thereby strengthening global supply chains.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/214981/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:The impact of governance on the technical efficiency of container ports
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Adler, NicoleHebrew University of JerusalemNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hirte, GeorgTU DresdenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kumar, Shravanashravana.kumar (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Niemeier, Hans-MartinHochschule BremenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:27 Juni 2025
Erschienen in:Transportation Research Part A: Policy and Practice
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:199
DOI:10.1016/j.tra.2025.104578
Seitenbereich:Seiten 1-20
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Zhang, AnmingUniversity of British ColumbiaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Antoniou, Constantinosc.antoniou (at) tum.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Elsevier
ISSN:0965-8564
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Container ports Stochastic frontier analysis Governance Ownership Competition Economic regulation
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - VIMITRANS - VerkehrsInnovationen und MIgrationsmethoden für die TRANSformation des Verkehrs, V - FuturePorts
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Luftverkehr > Luftverkehrsökonomie
Hinterlegt von: Kumar, Shravana
Hinterlegt am:08 Jul 2025 12:07
Letzte Änderung:08 Jul 2025 12:07

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