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Experiments and Modeling of a Single Multicopter Rotor Response to Sinusoidal Vertical Gusts

Gardner, Anthony und Kostek, Anna und Lößle, Felix und Braukmann, Johannes N. (2025) Experiments and Modeling of a Single Multicopter Rotor Response to Sinusoidal Vertical Gusts. Journal of the American Helicopter Society, 70 (032002), Seiten 1-9. American Helicopter Society. doi: 10.4050/JAHS.70.032002. ISSN 0002-8711.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
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Offizielle URL: https://www.ingentaconnect.com/content/ahs/jahs/pre-prints/content-jahs2365;jsessionid=2rskhgo6ios4.x-ic-live-03

Kurzfassung

Multicopters operate in environments subject to strongly gusting winds and need good aeromechanical models to improve the aircraft. A common, convenient, assumption is that the gusting inflow is quasi-static at each instant, but this assumption has never been tested. This paper shows that there is a solid physical basis for the simplified aerodynamic models of a single multicopter response to gusts. Experiments and computations show that using the static relationship between thrust or power and aerodynamic angle of attack for a single multicopter rotor (the quasi-static assumption) in sinusoidally pitching sideflow can be used to predict the thrust or power for unsteady variation of the angle of attack if the instantaneous flow angle of the freestream is known. Vertical (angle) gusts up to 1885◦/s (k = 2.2 based on the diameter) and with a wavelength longer than the rotor diameter were shown to be covered by this assumption.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/214248/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Experiments and Modeling of a Single Multicopter Rotor Response to Sinusoidal Vertical Gusts
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Gardner, Anthonyanthony.gardner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-1176-3447184834330
Kostek, AnnaAnna.Kostek (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0005-8582-6278184834331
Lößle, FelixFelix.Loessle (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Braukmann, Johannes N.Johannes.Braukmann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8046-9623NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:13 Mai 2025
Erschienen in:Journal of the American Helicopter Society
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:70
DOI:10.4050/JAHS.70.032002
Seitenbereich:Seiten 1-9
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTIngenta connectNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:American Helicopter Society
ISSN:0002-8711
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Rotor, Multicopter, unsteady flow, maneuvering flight
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtueller Hubschrauber und Validierung
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hubschrauber, GO
Hinterlegt von: Koch, Bianca
Hinterlegt am:27 Mai 2025 12:15
Letzte Änderung:27 Mai 2025 12:15

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