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Predicting Hypersonic Boundary-Layer Transition on Complex Geometries: Chapter 1 - General Introduction

Hein, Stefan und Schneider, Steven P. (2025) Predicting Hypersonic Boundary-Layer Transition on Complex Geometries: Chapter 1 - General Introduction. In: STO-TR-AVT-346 Technical Report. NATO Science & Technology Organization (STO). Seiten 33-44. doi: 10.14339/STO-TR-AVT-346. ISBN 978-92-837-2553-4.

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Offizielle URL: https://publications.sto.nato.int/publications/STO%20Technical%20Reports/STO-TR-AVT-346/$$TR-AVT-346-ALL.pdf

Kurzfassung

Laminar-turbulent transition strongly affects drag, aerothermal heat load, and the effectiveness of aerodynamic control surfaces for hypersonic vehicles. Reliable transition prediction and control is therefore a key technology for improved design of reusable launch and re-entry vehicles, missile interceptors and missiles for time-critical strike. AVT-346 organized cooperative hypersonic-transition research to improve our understanding of the following phenomena: 1) mechanisms of boundary-layer transition as affected by separation bubbles near control surfaces or compression corners; 2) mechanisms of transition on complex surfaces with multiple interacting instabilities; 3) ability to predict the effect of high enthalpy on transition induced by the second-mode instability; and 4) ability to predict the effect of ablation. Improvements in physical understanding resulted, along with improved experimental and numerical simulation capabilities.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/214036/
Dokumentart:Beitrag im Sammelband
Titel:Predicting Hypersonic Boundary-Layer Transition on Complex Geometries: Chapter 1 - General Introduction
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Hein, StefanStefan.Hein (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schneider, Steven P.Purdue UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:17 Juni 2025
Erschienen in:STO-TR-AVT-346
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.14339/STO-TR-AVT-346
Seitenbereich:Seiten 33-44
Verlag:NATO Science & Technology Organization (STO)
Name der Reihe:Technical Report
ISBN:978-92-837-2553-4
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Hypersonic Boundary-Layer Transition, NATO STO AVT-346
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugzeugtechnologien und Integration
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen, GO
Hinterlegt von: Hein, Dr.-Ing. Stefan
Hinterlegt am:06 Okt 2025 14:01
Letzte Änderung:06 Okt 2025 14:01

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