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Investigation on Aerodynamic Noise Generated by Porous Coated, Staggered Tandem Cylinders

Abromeit, Paul und Raghuram, Priyanka und Geyer, Thomas und Enghardt, Lars (2025) Investigation on Aerodynamic Noise Generated by Porous Coated, Staggered Tandem Cylinders. In: Proceedings of DAS|DAGA 2025, Seiten 521-524. Deutsche Gesellschaft für Akustik e.V.. 51st Annual Meeting on Acoustics, 2025-03-17 - 2025-03-20, Kopenhagen, Dänemark. doi: 10.71568/dasdaga2025.165. ISBN 978-3-939296-23-2.

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3MB

Offizielle URL: http://pub.dega-akustik.de/DAS-DAGA_2025/konferenz-1693.html?article=161

Kurzfassung

The aerodynamic noise generated by the landing gear of an aircraft or the protective guard grille of a fan is often studied by a tandem cylinder configuration, modeling the interaction between main strut and hydraulic lines and the rods of the mesh, respectively. Previous investigations have shown that the angle between the upstream and downstream cylinder has a great effect on the peak sound pressure level. The present study describes both acoustic and hot-wire measurements of a tandem cylinder configuration to investigate the flow field around the staggered cylinders and to evaluate the effects of porous coatings of the cylinders. A cylinder spacing of S = 4.7D was used, where D represents the diameter of the cylinders. Spacing and diameter of the cylinders are known to affect the flow behavior. The results show that increasing the angle up to a certain limit of 30° to 35° leads to complex interactions of the wake flows. For large angles, the interference between the two cylinders decreases. It can also be observed that porous materials with high permeability reduce the tonal noise better than materials with low permeability, effectively shifting the peak towards lower frequencies.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/213955/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Investigation on Aerodynamic Noise Generated by Porous Coated, Staggered Tandem Cylinders
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Abromeit, Paulpaul.abromeit (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0004-1707-6084183867031
Raghuram, PriyankaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Geyer, Thomasthomas.geyer (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2380-1188183867032
Enghardt, LarsLars.Enghardt (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:April 2025
Erschienen in:Proceedings of DAS|DAGA 2025
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.71568/dasdaga2025.165
Seitenbereich:Seiten 521-524
Verlag:Deutsche Gesellschaft für Akustik e.V.
Name der Reihe:Fortschritte der Akustik
ISBN:978-3-939296-23-2
Status:veröffentlicht
Stichwörter:DAGA, Tandem, Aerodynamic Noise, Porous Coated, Cylinders
Veranstaltungstitel:51st Annual Meeting on Acoustics
Veranstaltungsort:Kopenhagen, Dänemark
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:17 März 2025
Veranstaltungsende:20 März 2025
Veranstalter :German Acoustical Society (DEGA), Dansk Akustisk Selskab DAS, Technical University of Denmark DTU
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Umweltschonender Antrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L CP - Umweltschonender Antrieb
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Komponenten und Emissionen
Standort: Cottbus
Institute & Einrichtungen:Institut für Elektrifizierte Luftfahrtantriebe > Umweltwirkungen und Sensorik
Hinterlegt von: Abromeit, Paul
Hinterlegt am:12 Mai 2025 08:33
Letzte Änderung:12 Mai 2025 08:33

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