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EDF SILENT PROJECT: TOWARDS A EUROPEAN HYPERSONIC QUIET TUNNEL

Lugrin, Mathieu und Cardesa, José und Grossir, Guillaume und Schrooyen, Pierre und Theiss, Alexander und Lunte, Jens und Tarchi, Lorenzo und Lefieux, Julien und Delage, Lauren (2025) EDF SILENT PROJECT: TOWARDS A EUROPEAN HYPERSONIC QUIET TUNNEL. In: 3rd International Conference on Flight Vehicles, Aerothermodynamics and Re-entry FAR 2025. 3rd International Conference on Flight vehicles, Aerothermodynamics and Re-entry FAR 2025, 2025-05-18 - 2025-05-22, Arcachon, Frankreich.

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Offizielle URL: https://atpi.eventsair.com/far2025/

Kurzfassung

The SILENT project is a new research initiative backed by the European Defence Fund. Its main objective is to enhance the EU hypersonic testing capabilities by designing hypersonic quiet wind tunnels. Such state-of-the-art facilities are crucial to replicate the flight conditions of hypersonic cruise and re-entry vehicles, for which traditional wind tunnels fail to generate correct free-stream disturbance levels. By focusing on both low-enthalpy and the more challenging flightenthalpy quiet tunnel designs, SILENT addresses a strategic, technological and operational need in the EU defense sector. This paper outlines the project goals, its methodology and expected outcomes, while covering the links to application requirements and to the current state-of-the-art. The potential for disruptive innovation in hypersonic technologies, enhanced vehicle design capabilities and strengthened European defence R&D collaborations are highlighted.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/213797/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:EDF SILENT PROJECT: TOWARDS A EUROPEAN HYPERSONIC QUIET TUNNEL
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Lugrin, MathieuDAAA ONERA, Institut Polytechnique de ParisNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Cardesa, JoséDMPE ONERA, Universite de ToulouseNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Grossir, Guillaumevon Karman Institute for Fluid Dynamics, Chaussée de Waterloo 72, 1640 Rhode-St-Genèse, BelgiumNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schrooyen, Pierrevon Karman Institute for Fluid Dynamics, Chaussée de Waterloo 72, 1640 Rhode-St-Genèse, BelgiumNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Theiss, Alexanderalexander.theiss (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lunte, Jensjens.lunte (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0755-0166NICHT SPEZIFIZIERT
Tarchi, LorenzoErgon Research SRLNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lefieux, JulienMBDA FranceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Delage, LaurenABGI FranceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Mai 2025
Erschienen in:3rd International Conference on Flight Vehicles, Aerothermodynamics and Re-entry FAR 2025
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Hypersonics, ground testing, quiet wind tunnel, laminar-turbulent transition
Veranstaltungstitel:3rd International Conference on Flight vehicles, Aerothermodynamics and Re-entry FAR 2025
Veranstaltungsort:Arcachon, Frankreich
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:18 Mai 2025
Veranstaltungsende:22 Mai 2025
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtuelles Flugzeug und Validierung
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen, GO
Hinterlegt von: Theiß, Alexander
Hinterlegt am:05 Jun 2025 15:50
Letzte Änderung:05 Jun 2025 15:50

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