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Experimental and Numerical Investigation of Fast Control Surface Deflections

Seidler, Ruben Bernhard und Geisler, Reinhard und Schröder, Andreas und Wild, Jochen (2025) Experimental and Numerical Investigation of Fast Control Surface Deflections. 3AF International Conference on Applied Aerodynamics 2025 - Unsteady Flows, 2025-03-24 - 2025-03-26, Straßburg, Frankreich. doi: 10.60711/aero2025.20250401.846441986113009.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
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Kurzfassung

The development of load alleviation for an aircraft requires an accurate and efficient prediction of gust and manoeuvre loads. In the design of an aircraft the prediction of these unsteady loads has become crucial for the ideal alleviation of gust loads. A database for unsteady aerodynamic responses is however very cost expensive and time consuming to generate, in an experiment and with numerical simulations. An efficient tool for the computation of aerodynamic responses is the Linear Frequency Domain solver, which allows the prediction of amplitude and phase shift of any periodic oscillation of body or flow in the frequency domain. With the results the unsteady response for any arbitrary unsteady change of in example a control surface or a gust is predicted extremely fast and efficiently. A wind tunnel experiment was thereby setup, which allowed for fast control surface deflections and validated the capabilities and the accuracy of the method.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/213458/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Experimental and Numerical Investigation of Fast Control Surface Deflections
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Seidler, Ruben BernhardRuben.Seidler (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0007-2984-8354NICHT SPEZIFIZIERT
Geisler, ReinhardReinhard.Geisler (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0006-8838-3713NICHT SPEZIFIZIERT
Schröder, AndreasAndreas.Schroeder (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-6971-9262NICHT SPEZIFIZIERT
Wild, JochenJochen.Wild (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2303-3214NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:26 März 2025
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.60711/aero2025.20250401.846441986113009
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Load alleviation, Control Surface, Unsteady Aerodynamics, Linear Frequency Domain, LFD, wind tunnel experiment, Validation
Veranstaltungstitel:3AF International Conference on Applied Aerodynamics 2025 - Unsteady Flows
Veranstaltungsort:Straßburg, Frankreich
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:24 März 2025
Veranstaltungsende:26 März 2025
Veranstalter :3AF - Association Aéronautique et Astronautique de France
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtuelles Flugzeug und Validierung, L - Digitale Technologien
Standort: Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Experimentelle Verfahren, GO
Hinterlegt von: Seidler, Ruben Bernhard
Hinterlegt am:22 Mai 2025 08:32
Letzte Änderung:22 Mai 2025 08:32

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