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Optimal configuration of hydrogen- and battery-based electric bus transit systems

Foda, Ahmed und Mohammed, Moataz und Farag, Hany und Jochem, Patrick und Hassini, Elkafi (2025) Optimal configuration of hydrogen- and battery-based electric bus transit systems. International Journal of Hydrogen Energy, 111, Seiten 142-158. Elsevier. doi: 10.1016/j.ijhydene.2025.02.251. ISSN 0360-3199.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
2MB

Offizielle URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360319925008274

Kurzfassung

Electric bus transit is crucial in reducing greenhouse gas (GHG) emissions, decreasing fossil fuel reliance, and combating climate change. However, the transition to electric-powered buses demands a comprehensive plan for optimal resource allocation, technology choice, infrastructure deployment, and component sizing. This study develops system configuration optimization models for battery electric buses (BEBs) and hydrogen fuel cell buses (HFCBs), minimizing all related costs (i.e., capital and operational costs). These models optimize component sizing of the charging/refueling stations, fleet configuration, and energy/fuel management system in three operational schemes: BEBs opportunity charging, BEBs overnight charging, and electrolysis-powered HFCBs overnight refueling. The results indicate that the BEB opportunity system is the most economically viable choice. Meanwhile, HFCB requires a higher cost (134.5%) and produces more emissions (215.7%) than the BEB overnight charging system. A sensitivity analysis indicates that a significant reduction in the HFCB unit and electricity costs is required to compete economically with BEB systems.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/212855/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Optimal configuration of hydrogen- and battery-based electric bus transit systems
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Foda, AhmedMcMaster UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Mohammed, MoatazMcMaster UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Farag, HanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Jochem, PatrickPatrick.Jochem (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7486-4958NICHT SPEZIFIZIERT
Hassini, ElkafiNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:25 Februar 2025
Erschienen in:International Journal of Hydrogen Energy
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:111
DOI:10.1016/j.ijhydene.2025.02.251
Seitenbereich:Seiten 142-158
Verlag:Elsevier
ISSN:0360-3199
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Battery electric buses (BEBs)Hydrogen fuel cell buses (HFCBs)Transit electrificationOptimal system configuration
HGF - Forschungsbereich:Energie
HGF - Programm:Energiesystemdesign
HGF - Programmthema:Energiesystemtransformation
DLR - Schwerpunkt:Energie
DLR - Forschungsgebiet:E SY - Energiesystemtechnologie und -analyse
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):E - Systemanalyse und Technologiebewertung
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Vernetzte Energiesysteme > Energiesystemanalyse, ST
Hinterlegt von: Jochem, Patrick
Hinterlegt am:27 Feb 2025 14:21
Letzte Änderung:05 Mär 2025 11:37

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