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Efficient Nonlinear Dynamic Analyses of Aircraft Structural Components With Various Boundary Conditions Using the Koiter-Newton Model Reduction

Sinha, Kautuk und Alijani, Farbod und Krüger, Wolf R. und De Breuker, Roeland (2025) Efficient Nonlinear Dynamic Analyses of Aircraft Structural Components With Various Boundary Conditions Using the Koiter-Newton Model Reduction. In: AIAA SciTech 2025 Forum. AIAA SciTech 2025 Forum, 2025-01-06 - 2025-01-10, Orlando, USA. ISBN 978-162410723-8.

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Kurzfassung

The evolving designs and requirements of aircraft structural components has recently created an increased interest in application of nonlinear modelling techniques. While the finite element (FE) methods already incorporate the necessary mechanics to model nonlinear behavior in structures, a major drawback is the considerably higher computation cost in comparison to the linear counterparts. Reduced order modelling (ROM) techniques offer a solution to counter this limitation. The work presented here is focused on the Koiter-Newton (K-N) model reduction technique which is based on a cubically nonlinear mechanical model. The K-N method utilizes existing FE models as a starting point to generate equivalent ROM parameters and thus, can be applied to obtain ROMs for generic structures. The model validity is assessed by conducting nonlinear dynamic analyses of two models with different boundary conditions. Nonlinear frequency response analyses are conducted to demonstrate hardening effects in both the test cases. Comparisons to full FE analyses show significant reduction in computational times.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/211978/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vorlesung)
Titel:Efficient Nonlinear Dynamic Analyses of Aircraft Structural Components With Various Boundary Conditions Using the Koiter-Newton Model Reduction
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Sinha, KautukKautuk.Sinha (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8194-9688182425968
Alijani, FarbodDelft University of TechnologyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Krüger, Wolf R.Wolf.Krueger (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7949-1169NICHT SPEZIFIZIERT
De Breuker, RoelandAerospace Structures, Delft University of TechnologyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2025
Erschienen in:AIAA SciTech 2025 Forum
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
ISBN:978-162410723-8
Status:veröffentlicht
Stichwörter:nonlinear dynamics, reduced order modelling, aircraft structures
Veranstaltungstitel:AIAA SciTech 2025 Forum
Veranstaltungsort:Orlando, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:6 Januar 2025
Veranstaltungsende:10 Januar 2025
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Komponenten und Systeme
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L CS - Komponenten und Systeme
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Strukturwerkstoffe und Bauweisen
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik > Lastanalyse und Entwurf
Hinterlegt von: Sinha, Kautuk
Hinterlegt am:22 Jan 2025 13:04
Letzte Änderung:17 Apr 2025 08:34

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