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Introduction to the NATO AVT-298 Task Group and Development of the SWiFT Configuration

Coppin, Joe und Rein, Martin und Washburn, Anthony E. und Banchy, Michelle N. und Frink, Neal T. (2025) Introduction to the NATO AVT-298 Task Group and Development of the SWiFT Configuration. In: AIAA SciTech 2025 Forum, Seiten 1-28. Aerospace Research Central, ARC. AIAA SciTech Forum, 2025-01-06 - 2025-01-10, Orlando, FL, USA. doi: 10.2514/6.2025-1839. ISBN 978-1-62410-723-8.

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Offizielle URL: https://arc.aiaa.org/doi/epdf/10.2514/6.2025-1839

Kurzfassung

Reynolds number effects are a key development risk for blended wing body aircraft, particularly at high lift take-off and landing conditions. The full scale aerodynamics of these configurations are thought not to be well represented in industry standard low Reynolds number test facilities and the capability to predict Reynolds number effects using computational fluid dynamics or otherwise is not proven. The NATO AVT-298 research task group was established to investigate these issues and this paper sets out the background, motivations and the collaborative approach as well as the development of a new research configuration to serve as a focus for the research. The SWiFT configuration, was developed to exhibit flow physics of interest to the AVT-298 research task group and to be suitable for an experimental campaign. The group collaboratively developed the research configuration to be relevant for related blended-wing-body aircraft programmes using computational fluid dynamics and wing design methods and considering the practicalities of testing. This research targets an improvement in our capability to design, optimise and mature future blended wing body aircraft.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/211903/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Introduction to the NATO AVT-298 Task Group and Development of the SWiFT Configuration
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Coppin, JoeDefence Science and Technology LaboratoryNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rein, Martinmartin.rein (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2670-2815179413450
Washburn, Anthony E.NASA Langley Research Center, Hampton, VANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Banchy, Michelle N.NASA Langley Research Center, Hampton, VANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Frink, Neal T.NASA Langley Research Center, Hampton, VANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:3 Januar 2025
Erschienen in:AIAA SciTech 2025 Forum
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2025-1839
Seitenbereich:Seiten 1-28
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTAIAANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Aerospace Research Central, ARC
Name der Reihe:AIAA SciTech Forum Home
ISBN:978-1-62410-723-8
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Reynolds number, swept wing, blended wing body aircraft, wind tunnel, ARA Transonic Wind Tunnel, NASA National Transonic Facility,
Veranstaltungstitel:AIAA SciTech Forum
Veranstaltungsort:Orlando, FL, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:6 Januar 2025
Veranstaltungsende:10 Januar 2025
Veranstalter :AIAA
HGF - Forschungsbereich:keine Zuordnung
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L DT - Verteidigungstechnologie
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L -  Wirkung
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen, GO
Hinterlegt von: Rein, Prof.Dr. Martin
Hinterlegt am:05 Mär 2025 11:16
Letzte Änderung:05 Mär 2025 11:16

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