Ritt, Stefan Andreas (2024) Auswirkungen von Vogelschlag auf Luftfahrzeug-Strukturen am Beispiel von Triebwerken, Flügelvorderkanten und Hubschrauberverglasungen. 22. Vogelschlagtagung ZGeoBw V (6) Biologie/Ökologie, 2024-04-15 - 2024-04-18, NATO Air Base Geilenkirchen, Germany.
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Kurzfassung
Along with other airworthiness requirements, bird strike safety has to be accomplished to reach certification of an aircraft. In doing so, it must be shown that a bird strike does not have any catastrophic impact on the operation of the aircraft. Catastrophic in that sense would be that a bird strike directly leads to an accident. During development and certification of aircraft and helicopters, the impact of bird strike is assessed to ensure safety for occupants. Based on incidents and accidents in aviation, the design requirements for aircraft have been continuously improved over the years as the effects of bird strikes on safety have become apparent. The direct and indirect effects are different for rotating structures such as the engine and for static structures such as the forward-facing components of an aircraft. In this presentation, the focus is therefore on the fan as a core component of a turbine jet engine, the leading edges of the wings and stabilisers, and the transparencies. Current research activities on these applications are discussed.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/211734/ | ||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||
Titel: | Auswirkungen von Vogelschlag auf Luftfahrzeug-Strukturen am Beispiel von Triebwerken, Flügelvorderkanten und Hubschrauberverglasungen | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | 5 Juli 2024 | ||||||||
Referierte Publikation: | Nein | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||
Seitenbereich: | Seiten 21-22 | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | Safety, airworthiness, crashworthiness, aircraft, rotorcraft, engine, leading-edge. Windshields, transparencies, foreign object debris, bird strike, artificial bird, dummy bird, drone strike | ||||||||
Veranstaltungstitel: | 22. Vogelschlagtagung ZGeoBw V (6) Biologie/Ökologie | ||||||||
Veranstaltungsort: | NATO Air Base Geilenkirchen, Germany | ||||||||
Veranstaltungsart: | nationale Konferenz | ||||||||
Veranstaltungsbeginn: | 15 April 2024 | ||||||||
Veranstaltungsende: | 18 April 2024 | ||||||||
Veranstalter : | Zentrum für Geoinformationswesen der Bundeswehr | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | Komponenten und Systeme | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L CS - Komponenten und Systeme | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Strukturwerkstoffe und Bauweisen | ||||||||
Standort: | Stuttgart | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Bauweisen und Strukturtechnologie > Strukturelle Integrität | ||||||||
Hinterlegt von: | Ritt, Stefan Andreas | ||||||||
Hinterlegt am: | 16 Jan 2025 16:17 | ||||||||
Letzte Änderung: | 16 Jan 2025 16:17 |
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