elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Unlocking the Potentials of Modularity in Railways, a Heuristic Framework for Pods Scheduling

Liao, Ximeng und Han, Jihee und Mahnam, Saeednia und Paz Martinez, Aaron (2024) Unlocking the Potentials of Modularity in Railways, a Heuristic Framework for Pods Scheduling. In: 27th IEEE International Conference on Intelligent Transportation Systems, ITSC 2024. IEEE - Institute of Electrical and Electronics Engineers. 27th IEEE International Conference on Intelligent Transportation Systems, 2024-09-24 - 2024-09-27, Edmonton, Kanada. doi: 10.1109/ITSC58415.2024.10920015. ISBN 979-8-3315-0592-9. ISSN 2153-0009.

[img] PDF
853kB

Offizielle URL: https://ieeexplore.ieee.org/document/10920015/keywords#keywords

Kurzfassung

Under the pressing need for increasing sustainability of freight transport, the rail sector faces challenges in competing with its road counterpart which can be contributed to lower flexibility and reliability. To overcome these challenges, intermodal rail freight systems should undergo a transformative evolution to enhance flexibility and seamlessly integrate with broader mobility services. Crucial to the success of any such innovative solution is integration with the existing railway infrastructure. This study explores the concept of modular vehicles (MVs) in rail systems, focusing particularly on the innovative Pod system introduced in the Pods4Rail project. It introduces a framework for Pods scheduling on the railway network, incorporating an overlap-level-based platooning. Comprehensive experiments are conducted to analyse efficacy of introducing this system in reducing makespan and optimizing railway capacity utilization.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/211620/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Unlocking the Potentials of Modularity in Railways, a Heuristic Framework for Pods Scheduling
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Liao, XimengX.Liao (at) tudelft.nlNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Han, JiheeJ.Han-1 (at) tudelft.nlNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Mahnam, SaeedniaM.Saeednia (at) tudelft.nlNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Paz Martinez, Aaronaaron.pazmartinez (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0000-6973-3972176485124
Datum:2024
Erschienen in:27th IEEE International Conference on Intelligent Transportation Systems, ITSC 2024
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1109/ITSC58415.2024.10920015
Verlag:IEEE - Institute of Electrical and Electronics Engineers
ISSN:2153-0009
ISBN:979-8-3315-0592-9
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Rails, Sensitivity analysis, Scheduling algorithms, Roads, Pressing, Rail transportation, Reliability, Sustainable development, Intelligent transportation systems, Logistics
Veranstaltungstitel:27th IEEE International Conference on Intelligent Transportation Systems
Veranstaltungsort:Edmonton, Kanada
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:24 September 2024
Veranstaltungsende:27 September 2024
Veranstalter :IEEE Intelligent Transportation Systems Society (ITSS)
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - VMo4Orte - Vernetzte Mobilität für lebenswerte Orte
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte > Fahrzeugsysteme und Technologiebewertung
Hinterlegt von: Paz Martinez, Aaron
Hinterlegt am:23 Jan 2025 17:20
Letzte Änderung:21 Mai 2025 11:28

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
OpenAIRE Validator logo electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.