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COMPARISON OF DIFFERENT CONTROL ALGORITHMS TO ASSESS THE PERFORMANCE OF ELECTRIC AIRCRAFT MOTOR DRIVE DURING DIFFERENT FLIGHT PROFILES

Joshi, Vimarsh und Cepeda-Gomez, Rudy und Geyer, Thomas (2024) COMPARISON OF DIFFERENT CONTROL ALGORITHMS TO ASSESS THE PERFORMANCE OF ELECTRIC AIRCRAFT MOTOR DRIVE DURING DIFFERENT FLIGHT PROFILES. DLRK 2024, 2024-09-30 - 2024-10-02, Hamburg. Germany.

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864kB

Kurzfassung

This paper presents a comparison study of different control algorithms for an electric motor drive of a twin-engine Short Take-Off and Landing (STOL) utility aircraft during different flight phases and maneuvers. Two different flight profiles were selected for this work: 1) A conventional flight profile consisting of take-off, climb, cruise, descent, and landing phases, and 2) an unconventional flight profile with some extreme flight maneuvers and environmental conditions like emergency descent, sudden climb, steep turn, turbulence, etc. The flight profiles were simulated and the load torque data was derived using an in-house real-time flight simulator. Two different control algorithms, Linear Quadratic Regulator (LQR) and Liner Quadratic Regulator with Integral Feedback (LQI), were synthesized and implemented within the Field Oriented Control (FOC) topology to investigate the performance of the electric drive during the flight profiles. The simulation results of two different control algorithms implemented indicate that LQI controller has better performance compared to LQR.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/210640/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:COMPARISON OF DIFFERENT CONTROL ALGORITHMS TO ASSESS THE PERFORMANCE OF ELECTRIC AIRCRAFT MOTOR DRIVE DURING DIFFERENT FLIGHT PROFILES
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Joshi, Vimarshvimarsh.joshi (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Cepeda-Gomez, Rudyrudy.cepedagomez (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Geyer, Thomasthomas.geyer (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2380-1188NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2024
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Motor, control, flight profiles, LQR, LQI
Veranstaltungstitel:DLRK 2024
Veranstaltungsort:Hamburg. Germany
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:30 September 2024
Veranstaltungsende:2 Oktober 2024
Veranstalter :DLRK
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Umweltschonender Antrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L CP - Umweltschonender Antrieb
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Triebwerkskonzepte und -integration
Standort: Cottbus
Institute & Einrichtungen:Institut für Elektrifizierte Luftfahrtantriebe > Umweltwirkungen und Sensorik
Hinterlegt von: Joshi, Vimarsh
Hinterlegt am:12 Dez 2024 09:16
Letzte Änderung:20 Dez 2024 09:57

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