elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Critical N-Factor behavior in HLFC applications

Lüdeke, Heinrich und Soldenhoff, Richard und Weigmann, Paul Leonard und Thamm, Konstantin (2024) Critical N-Factor behavior in HLFC applications. In: 24. STAB-DGLR-Symposium 2024. 24. STAB-DGLR-Symposium 2024, 2024-11-13 - 2024-11-14, Regensburg, Deutschland.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

For the development of improved fuselage suction surface concepts for HLFC applications, wind tunnel experiments with multiple suction panels were carried out at DLR by using an aerodynamic flat plate model as a modular test rig, designed for different suction concepts. Studies with multiple porous parts were carried out in 2024 after four previous campaigns. Different panel designs like suction walls, heated surfaces or by traversable hot-wire parts are possible to install. For investigations of fuselage laminarization, staggered suction panels are manufactured, allowing increased transition Reynolds numbers. In the following, results of critical N-factors from linear stability calculations will be compared for multiple suction panels. Various configurations of these panel arrangements were tested with respect to critical N-factor behavior.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/210416/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Critical N-Factor behavior in HLFC applications
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Lüdeke, HeinrichHeinrich.Luedeke (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Soldenhoff, RichardRichard.vonSoldenhoff (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Weigmann, Paul Leonardpaul.weigmann (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Thamm, KonstantinKonstantin.Thamm (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:November 2024
Erschienen in:24. STAB-DGLR-Symposium 2024
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Transition prediction, boundary-layer suction, Tollmien-Schlichting waves, Linear Stability Theory
Veranstaltungstitel:24. STAB-DGLR-Symposium 2024
Veranstaltungsort:Regensburg, Deutschland
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:13 November 2024
Veranstaltungsende:14 November 2024
Veranstalter :STAB/DGLR
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtuelles Flugzeug und Validierung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge
Hinterlegt von: Lüdeke, Dr.-Ing. Heinrich
Hinterlegt am:10 Dez 2024 10:33
Letzte Änderung:10 Dez 2024 10:33

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.