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On-board hydrogen production from urea via electrolysis to promote low-temperature catalytic reduction of NOx emissions

Manss-Chmielarz, Jagoda J. und Morawietz, Tobias und Gago, Aldo S. und Friedrich, K. Andreas (2024) On-board hydrogen production from urea via electrolysis to promote low-temperature catalytic reduction of NOx emissions. Current Opinion in Electrochemistry, 48, Seite 101591. Elsevier. doi: 10.1016/j.coelec.2024.101591. ISSN 2451-9103.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
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Offizielle URL: https://dx.doi.org/10.1016/j.coelec.2024.101591

Kurzfassung

Nitrogen oxides emissions pose a significant environmental challenge, particularly in heavily industrialized, high-traffic regions. Global NOx levels continue to rise, despite various aftertreatment techniques being deployed to mitigate emission levels of combustion engine vehicles. Novel approaches to enhance NOx conversion efficiency at low exhaust temperatures (< 200 C) include integrating hydrogen and ammonia injection before selective catalytic reduction modules. Urea electrolysis presents a promising avenue for simultaneous hydrogen and ammonia production. An anion exchange membrane electrolyser emerges as a viable and low-cost solution for on-board hydrogen production, offering compact size and compatibility with existing vehicle systems. Overcoming challenges such as catalyst and component selection, electrolyte viability, and system integration remains critical for realising the full potential of electrolysis-based NOx mitigation strategies in passenger vehicles.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/210288/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:On-board hydrogen production from urea via electrolysis to promote low-temperature catalytic reduction of NOx emissions
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Manss-Chmielarz, Jagoda J.Institute of Engineering Thermodynamics, German Aerospace Center, Pfaffenwaldring 38-40, Stuttgart, 70569, GermanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Morawietz, TobiasInstitute of Engineering Thermodynamics, German Aerospace Center, Pfaffenwaldring 38-40, Stuttgart, 70569, GermanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gago, Aldo S.Institute of Engineering Thermodynamics, German Aerospace Center, Pfaffenwaldring 38-40, Stuttgart, 70569, Germanyhttps://orcid.org/0000-0001-7000-171XNICHT SPEZIFIZIERT
Friedrich, K. AndreasInstitute of Engineering Thermodynamics, German Aerospace Center, Pfaffenwaldring 38-40, Stuttgart, 70569, GermanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:November 2024
Erschienen in:Current Opinion in Electrochemistry
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:48
DOI:10.1016/j.coelec.2024.101591
Seitenbereich:Seite 101591
Verlag:Elsevier
Name der Reihe:Elsevier
ISSN:2451-9103
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Reduction of nitrogen oxides (NOx) emissions On-board electrolysis systems Anion exchange membrane (AEM) electrolysis Urea electrolysis Simultaneous hydrogen and ammonia production H2-deNOx
HGF - Forschungsbereich:Energie
HGF - Programm:Materialien und Technologien für die Energiewende
HGF - Programmthema:Elektrochemische Energiespeicherung
DLR - Schwerpunkt:Energie
DLR - Forschungsgebiet:E SP - Energiespeicher
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):E - Elektrochemische Speicher
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Technische Thermodynamik > Elektrochemische Energietechnik
Hinterlegt von: Chmielarz, Jagoda Justyna
Hinterlegt am:17 Dez 2024 18:18
Letzte Änderung:17 Dez 2024 18:18

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