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High-Lift Challenges of High-Performance Wings

Mingione, Giuseppe und Bier, Niko und Marino, Luca und Trautmann, Tobias und Sodja, Jurij und Vellekoop, Michael und Vitagliano, Pier Luigi und Wild, Jochen und Minervino, Mauro (2024) High-Lift Challenges of High-Performance Wings. In: Green and Digital Technologies for Climate, Energy and Transport Challenges: Special Technology Sessions – Book of Abstracts, Seite 131. ECCOMAS Congress 2014, 2024-06-03 - 2024-06-07, Lissabon. ISBN 978-84-127483-6-9.

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Kurzfassung

One of the key-elements for high performance aircraft design is to design a high lift system within the given spatial constraints without having to increase the wing area to e.g. meet landing speed requirements or, vice versa allow to have a lower wing area, and therefore less wing weight and less drag. Recently and especially in the UP-WING project, very high aspect ratio wings have been designed to increase the aerodynamic performance. In addition to a careful aerodynamics and structural design due to the high flexibility of a high aspect ratio wing, the wing tip chord will be very short and can be easily subject to stall, especially at take-off conditions. However, wing tip stall has to be avoided since often it is not symmetric causing roll instability and is in addition coupled with loss of aileron effectiveness that will be in the wake of the area of separated flow.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/210276/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:High-Lift Challenges of High-Performance Wings
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Mingione, GiuseppeCIRANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bier, NikoNiko.Bier (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Marino, LucaTU DelftNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Trautmann, TobiasUniversität BremenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Sodja, JurijJ.Sodja (at) tudelft.nlhttps://orcid.org/0000-0001-8347-1438NICHT SPEZIFIZIERT
Vellekoop, MichaelUniversität BremenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Vitagliano, Pier LuigiCIRANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wild, JochenJochen.Wild (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2303-3214NICHT SPEZIFIZIERT
Minervino, MauroCIRA, Capua, ItalyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2024
Erschienen in:Green and Digital Technologies for Climate, Energy and Transport Challenges: Special Technology Sessions – Book of Abstracts
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seite 131
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Bugeda, GabrielInternational Center for Numerical Methods in Engineering (CIMNE), Barcelona, Spainhttps://orcid.org/0000-0002-9320-8729NICHT SPEZIFIZIERT
Periaux, JacquesInternational Center for Numerical Methods in Engineering (CIMNE), Barcelona, SpainNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Tuovinen, TeroJAMK Univ. of Applied Sciences, JyväskyläNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Knörzer, DietrichAeronautics Consultant, Brussels/ AachenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
ISBN:978-84-127483-6-9
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Aerodynamics, High-Lift,Vortex Generators, Load alleviation
Veranstaltungstitel:ECCOMAS Congress 2014
Veranstaltungsort:Lissabon
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:3 Juni 2024
Veranstaltungsende:7 Juni 2024
Veranstalter :CIMNE
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugzeugtechnologien und Integration
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge
Hinterlegt von: Wild, Dr.-Ing. Jochen
Hinterlegt am:09 Dez 2024 08:59
Letzte Änderung:09 Dez 2024 08:59

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