Krenkel, Lars und Rütten, Markus und Erzinger, Florian (2024) Experimental investigation of the aerodynamics of maple seeds in native free fall and controlled autorotation condition. In: 24. STAB-DGLR-Symposium 2024, Seiten 62-63. 24. STAB-DGLR-Symposium 2024, 2024-11-13 - 2024-11-14, Regensburg, Deutschland.
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Offizielle URL: https://www.dlr.de/de/as/aktuelles/veranstaltungen/stab/2024/stab-jahresbericht_2024.pdf
Kurzfassung
Maple seeds exhibit a unique and efficient natural flight mechanism, known as autorotation, which allows them to disperse over wide areas. Understanding the aerodynamics of maple seed flight not only provides insights into natural systems but also has significant implications for the design of small-scale flying devices and drones. The intricate balance between mass distribution, wing morphology, and aerodynamic forces that enables stable autorotation in maple seeds presents a compelling model for biomimetic engineering. Investigating these mechanisms can lead to advancements in fields ranging from robotics to environmental science, where efficient, stable flight at low Reynolds numbers is crucial.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/210147/ | ||||||||||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||||||||||
Titel: | Experimental investigation of the aerodynamics of maple seeds in native free fall and controlled autorotation condition | ||||||||||||||||
Autoren: |
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Datum: | November 2024 | ||||||||||||||||
Erschienen in: | 24. STAB-DGLR-Symposium 2024 | ||||||||||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||||||||||
Seitenbereich: | Seiten 62-63 | ||||||||||||||||
Name der Reihe: | Jahresbericht | ||||||||||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||
Stichwörter: | Experimen, aerodynamics, maple seeds, native free fall, controlled autorotation condition | ||||||||||||||||
Veranstaltungstitel: | 24. STAB-DGLR-Symposium 2024 | ||||||||||||||||
Veranstaltungsort: | Regensburg, Deutschland | ||||||||||||||||
Veranstaltungsart: | internationale Konferenz | ||||||||||||||||
Veranstaltungsbeginn: | 13 November 2024 | ||||||||||||||||
Veranstaltungsende: | 14 November 2024 | ||||||||||||||||
Veranstalter : | STAB/DGLR | ||||||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||||||||||
HGF - Programmthema: | Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L EV - Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Virtuelles Flugzeug und Validierung | ||||||||||||||||
Standort: | Göttingen | ||||||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen, GO | ||||||||||||||||
Hinterlegt von: | Rütten, Dr.-Ing. Markus | ||||||||||||||||
Hinterlegt am: | 10 Dez 2024 17:38 | ||||||||||||||||
Letzte Änderung: | 10 Dez 2024 17:38 |
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