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Numerical Simulations of the Sloshing Behavior in Aircraft Hydrogen Tanks for different Flight Maneuvers

Goerttler, Andreas (2024) Numerical Simulations of the Sloshing Behavior in Aircraft Hydrogen Tanks for different Flight Maneuvers. In: 24. STAB-DGLR-Symposium 2024, Seiten 36-37. 24. STAB-DGLR-Symposium 2024, 2024-11-13 - 2024-11-14, Regensburg, Deutschland.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
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Offizielle URL: https://www.dlr.de/de/as/aktuelles/veranstaltungen/stab/2024/stab-jahresbericht_2024.pdf

Kurzfassung

Sloshing is the dynamic oscillation of liquid within a tank caused by external accelerations. This study quantifies loads in the form of forces exerted by the liquid on the inside of the tank. It focuses on a geometry that represents a realistic version of a hydrogen tank that could be used in the future in a short to medium range aircraft. Five filling levels, corresponding to a third to two thirds full tank, are examined. The reference tank geometry is also configured with two different baffle options in order to investigate the influence of the baffles as anti-sloshing device on the forces and oscillations using the three different versions. Furthermore, it is investigated how the longitudinal forces generated by the sloshing fuel differ depending on the fill level and the load case. Three load cases are investigated. First a simplified take-off abort, then an equally simplified pull-up and push-down maneuver of a realistic aircraft, and finally the acceleration that can occur in the tail area during a lateral gust, are examined.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/207836/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Numerical Simulations of the Sloshing Behavior in Aircraft Hydrogen Tanks for different Flight Maneuvers
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Goerttler, Andreasandreas.goerttler (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-8315-1298NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:November 2024
Erschienen in:24. STAB-DGLR-Symposium 2024
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 36-37
Status:veröffentlicht
Stichwörter:sloshing, numerical simulations, liquid hydrogen
Veranstaltungstitel:24. STAB-DGLR-Symposium 2024
Veranstaltungsort:Regensburg, Deutschland
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:13 November 2024
Veranstaltungsende:14 November 2024
Veranstalter :STAB/DGLR
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtuelles Flugzeug und Validierung
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen, GO
Hinterlegt von: Goerttler, Andreas
Hinterlegt am:03 Dez 2024 18:32
Letzte Änderung:03 Dez 2024 18:32

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