elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

UAM Community Noise Impact Studies

Bauer, M.W. und Bartels, S. und Redmann, D. (2024) UAM Community Noise Impact Studies. In: Proceedings of the Quiet Drones 2024. Quiet Drones 2024, 2024-09-08 - 2024-09-11, Manchester, Großbritannien.

[img] PDF
686kB

Kurzfassung

There is increasing interest in urban airspace mobility (UAM or AAM), which essentially refers to two- or four-seated, electrically driven air-taxis. Due to their expected operations, populated areas will experience this new and unfamiliar aircraft noise. Because of their novel design and operating concepts, their noise characteristics differ remarkably from those of a conventional aircraft. Therefore, aspects of noise impact on affected residents around vertiports and resulting community acceptance of air-taxis come into the focus of research. At the same time, most residents have little or no idea what air-taxi operations will look, or sound like in reality. Acceptance predictions based on acoustic metrics for single flight events, such as sound pressure levels perceived on the ground or equivalent sound pressure levels across a period of time, are speculative. This circumstance represents an uncertainty factor for developing the emerging UAM industry and must be addressed. One central part of the Bavarian State Ministry-funded project PAULA specifically addresses the question: How are air-taxi noise and scenarios across a certain number of operations at various observer points perceived and judged by the population? Laboratory studies using distributions of audio sequences of flyovers and fly-bys, synthetically made audible, can provide the answer to this question. This paper focuses on an overview of the project’s methods, used in the noise impact studies.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/207234/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:UAM Community Noise Impact Studies
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Bauer, M.W.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bartels, S.susanne.bartels (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Redmann, D.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 2024
Erschienen in:Proceedings of the Quiet Drones 2024
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:UAM community noise, UAM noise impact, UAM acceptance
Veranstaltungstitel:Quiet Drones 2024
Veranstaltungsort:Manchester, Großbritannien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:8 September 2024
Veranstaltungsende:11 September 2024
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AI - Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Lufttransportbetrieb und Folgenabschätzung
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Luft- und Raumfahrtmedizin > Schlaf und Humanfaktoren
Hinterlegt von: Sender, Alina
Hinterlegt am:15 Okt 2024 12:27
Letzte Änderung:15 Okt 2024 12:27

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.