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A Practical Approach to Automated Multiobjective Gust Load Alleviation Control Design in a Structured H_2/H_infinity Framework

Cavaliere, Davide und Fezans, Nicolas (2024) A Practical Approach to Automated Multiobjective Gust Load Alleviation Control Design in a Structured H_2/H_infinity Framework. In: CEAS EuroGNC 2024 (SCOPUS). CEAS EuroGNC 2024, 2024-06-11 - 2024-06-13, Bristol, Vereinigten Königreich.

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2MB

Offizielle URL: https://eurognc.ceas.org/archive/EuroGNC2024/html/CEAS-GNC-2024-042.html

Kurzfassung

A gust load alleviation controller must reduce gust loads in the face of a challenging control problem and competing requirements. This may involve time- and frequency-domain objectives, limitations on the size and complexity of the controller, high-order aeroelastic aircraft models, limited system performance, and robustness against complex aeroelastic uncertainties. Tuning such a controller is often difficult and time consuming, and simplified approaches tend to fall short of the performance which can actually be reached. Using a weighted H_2 specification and a set of relatively simple heuristics, gust load alleviation controllers can be automatically iterated to reach a set of performance objectives and constraints. This method is shown to work fairly well and to consistently produce the same outcome, however the design process is sensitive to randomness in the synthesis tool.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/207012/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:A Practical Approach to Automated Multiobjective Gust Load Alleviation Control Design in a Structured H_2/H_infinity Framework
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Cavaliere, DavideDavide.Cavaliere (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0001-5501-2370172459249
Fezans, NicolasNicolas.Fezans (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-4351-3474NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:11 Juni 2024
Erschienen in:CEAS EuroGNC 2024 (SCOPUS)
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Gust load alleviation, automated control design, control performance
Veranstaltungstitel:CEAS EuroGNC 2024
Veranstaltungsort:Bristol, Vereinigten Königreich
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:11 Juni 2024
Veranstaltungsende:13 Juni 2024
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Komponenten und Systeme
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L CS - Komponenten und Systeme
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugzeugsysteme, L - Flugzeugtechnologien und Integration
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Flugdynamik und Simulation
Institut für Flugsystemtechnik
Hinterlegt von: Cavaliere, Davide
Hinterlegt am:25 Nov 2024 18:18
Letzte Änderung:01 Dez 2025 18:57

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