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On the Performance of Highly Aggressive Inter Compressor Ducts

Fritz, Stefan und Hergt, Alexander und Bresemann, David und Eck, Mario und Peitsch, Dieter (2024) On the Performance of Highly Aggressive Inter Compressor Ducts. 26th Conference of the International Society for Air Breathing Engines, 2024-09-23 - 2024-09-27, Toulouse, Frankreich.

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Kurzfassung

The improvement of jet engine components can lead to an escape of the understood design space. In particular, the trend towards short and therefore highly aggressive inter compressor ducts (ICD) extends the traditional design space. Potential benefits in terms of fuel savings due to a reduction in engine weight are in contrast to a more complex flow field. Many studies consider the secondary flow system of highly aggressive ICDs at the design point but there is a lack of off-design considerations. To fill this gap, the present study investigates in detail the off-design performance of the new German Aerospace Center (DLR) test case. Firstly, CFD simulations of different typical operating points allow detailed considerations of the flow field under off-design conditions. Secondly, a variation of the inlet conditions describes the sensitivity of highly aggressive ICDs to different low-pressure compressor operating points. Finally, the comparison of the CFD stagnation pressure loss with the loss predicted by a preliminary off-design method validates the use of traditional off-design prediction during the preliminary design of highly aggressive ICDs.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/206951/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:On the Performance of Highly Aggressive Inter Compressor Ducts
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Fritz, StefanStefan.Fritz (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0002-7371-4269169526191
Hergt, AlexanderAlexander.Hergt (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0008-1643-7326169526194
Bresemann, DavidILR, TU BerlinNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Eck, Mariomario.eck (at) ilr.tu-berlin.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Peitsch, DieterTU Berlin / Dieter.Peitsch (at) ilr.tu-berlin.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:23 September 2024
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Inter Compressor Duct, Flow Separation, Compressor Aerodynamics
Veranstaltungstitel:26th Conference of the International Society for Air Breathing Engines
Veranstaltungsort:Toulouse, Frankreich
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:23 September 2024
Veranstaltungsende:27 September 2024
Veranstalter :International Society for Air Breathing Engines
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Umweltschonender Antrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L CP - Umweltschonender Antrieb
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Komponenten und Emissionen
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik > Fan- und Verdichter
Hinterlegt von: Fritz, Stefan
Hinterlegt am:14 Okt 2024 17:32
Letzte Änderung:14 Okt 2024 17:32

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