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JAXA-ONERA-DLR Cooperation: Results from Acoustic Optimizations of a Rotor in Descent Flight

Wilke, Gunther Andreas und Bailly, Joëlle und Delrieux, Yves und Kimura, Keita und Tanabe, Yasutada (2024) JAXA-ONERA-DLR Cooperation: Results from Acoustic Optimizations of a Rotor in Descent Flight. In: 50th European Rotorcraft Forum, ERF 2024. 50th European Rotorcraft Forum, 2024-09-10 - 2024-09-12, Marseille, France.

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Kurzfassung

In 2019, JAXA, ONERA and DLR have joined forces to cooperate on the optimization of helicopter rotor blades. The cooperation aims to further understand rotor aerodynamics and enhance and validate the tools for simulation and optimization of the planform and twist of rotor blades in various flight conditions. After optimizing the required power in hover and high advance ratio flight separately, a combined optimization of both was presented in 2023. This work presents the challenges with modelling the descent flight condition to capture the noise generated by blade-vortex interaction and means to reduce this phenomenon. The aim is to identify suitable means and methods for the acoustic optimization of helicopter rotors in descent flight.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/206847/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen:The DLR authors gratefully acknowledge the scientific support and HPC resources provided by the German Aerospace Center (DLR). The HPC system CARA is partially funded by ”Saxon State Ministry for Economic Afffairs, Labour and Transport” and ”Federal Ministry for Economic Affairs and Climate Action”. The HPC system CARO is partially funded by ”Ministry of Science and Culture of Lower Saxony” and ”Federal Ministry for Economic Affairs and Climate Action”.
Titel:JAXA-ONERA-DLR Cooperation: Results from Acoustic Optimizations of a Rotor in Descent Flight
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Wilke, Gunther AndreasGunther.Wilke (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-1915-5307171253338
Bailly, Joëllejoelle.zibi (at) onera.frhttps://orcid.org/0000-0002-6389-6276NICHT SPEZIFIZIERT
Delrieux, Yvesyves.delrieux (at) onera.frNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kimura, Keitakimura.keita (at) jaxa.jphttps://orcid.org/0000-0002-6327-045XNICHT SPEZIFIZIERT
Tanabe, Yasutadatan (at) chofu.jaxa.jphttps://orcid.org/0000-0002-3840-9026NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:10 September 2024
Erschienen in:50th European Rotorcraft Forum, ERF 2024
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Aero-Acoustics, HART II, BVI noise
Veranstaltungstitel:50th European Rotorcraft Forum
Veranstaltungsort:Marseille, France
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:10 September 2024
Veranstaltungsende:12 September 2024
Veranstalter :3AF - Association Aéronautique et Astronautique de France
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtueller Hubschrauber und Validierung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hubschrauber, BS
Hinterlegt von: Wilke, Gunther Andreas
Hinterlegt am:08 Nov 2024 10:58
Letzte Änderung:08 Nov 2024 10:58

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