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Failure Handling on a Split-Flap Ultralight General Aviation Aircraft with Hybrid Nonlinear Dynamic Inversion

Milz, Daniel und May, Marc Simon und Dias Martins, Joao Paulo und Kuchar, Richard und Looye, Gertjan (2024) Failure Handling on a Split-Flap Ultralight General Aviation Aircraft with Hybrid Nonlinear Dynamic Inversion. In: 34th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences, ICAS 2024. 34th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences, 2024-09-09 - 2024-09-13, Florence, Italy. ISSN 2958-4647.

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Kurzfassung

Ultralight general aviation aircraft provide an accessible gateway to aviation for both manufacturers and pilots. However, due to their reduced weight, requirements, certifications, and costs, these aircraft are more susceptible to hazardous failures than airliners. While they are equipped with a parachute, this is a last resort that is irreversible and can result in a rough landing or the aircraft drifting off. Additionally, the relaxation of medical requirements may result in pilot failures of severe nature. To address these concerns, we propose a semi-electronic flight control concept with split flaps and tailored flight control laws to enable automatic flight during abnormal situations. The simulation results indicate that the closed-loop system performs acceptably in these scenarios. This undermines the intention to use the system in abnormal situations and possibly for augmentation.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/206422/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Failure Handling on a Split-Flap Ultralight General Aviation Aircraft with Hybrid Nonlinear Dynamic Inversion
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Milz, DanielDaniel.Milz (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9704-2036169071586
May, Marc SimonMarc.May (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Dias Martins, Joao Paulojoao.diasmartins (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kuchar, RichardRichard.Kuchar (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Looye, GertjanGertjan.Looye (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 2024
Erschienen in:34th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences, ICAS 2024
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
ISSN:2958-4647
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Flight Control; General Aviation; Ultralight; Dynamic Inversion; Fault-Tolerant Control
Veranstaltungstitel:34th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences
Veranstaltungsort:Florence, Italy
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:9 September 2024
Veranstaltungsende:13 September 2024
Veranstalter :International Council of the Aeronautical Sciences
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Komponenten und Systeme
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L CS - Komponenten und Systeme
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugzeugsysteme
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Flugzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Milz, Daniel
Hinterlegt am:07 Okt 2024 17:40
Letzte Änderung:07 Okt 2024 17:40

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