elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Real-Time Terrain Deformation and Physics Simulation of Lunar Soil in an Interactive Virtual Environment

Reiter, David (2024) Real-Time Terrain Deformation and Physics Simulation of Lunar Soil in an Interactive Virtual Environment. Masterarbeit, Hochschule Bonn-Rhein-Sieg.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
25MB

Kurzfassung

Terrain deformations caused by human interactions are a common occurrence. This is particularly true for the moon’s surface which is covered in regolith, a combination of loose rocks, pebbles and dust. When simulating the lunar surface, the plausibility and immersion can be enhanced, if interactive ground deformations are considered. This thesis presents a height field-based surface simulation capable of modeling deformations according to physics simulations or textures that hold precomputed deformation data. Moreover, the height field is used to update the collision data of the surface mesh, allowing physics objects to interact with the deformed terrain. A real-time demonstration of the system is implemented within the Unreal Engine. Furthermore, this thesis details the integration and utilization of various engine features. This includes state-of-the-art rendering techniques that are used to create a visually accurate representation of lunar regolith. Through the combination of physics-driven terrain deformation and advanced rendering, this work contributes to more immersive and credible virtual environments.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/206348/
Dokumentart:Hochschulschrift (Masterarbeit)
Titel:Real-Time Terrain Deformation and Physics Simulation of Lunar Soil in an Interactive Virtual Environment
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Reiter, Daviddavid.reiter (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:28 August 2024
Open Access:Nein
Status:eingereichter Beitrag
Stichwörter:Terrain deformation, Granular simulation, Lunar regolith, Unreal Engine
Institution:Hochschule Bonn-Rhein-Sieg
Abteilung:Department of Computer Science
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Raumfahrt
HGF - Programmthema:Forschung unter Weltraumbedingungen
DLR - Schwerpunkt:Raumfahrt
DLR - Forschungsgebiet:R FR - Forschung unter Weltraumbedingungen
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):R - eXtended Reality for Lunar Exploration
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Raumflugbetrieb und Astronautentraining > Astronautentraining
Hinterlegt von: Reiter, David
Hinterlegt am:12 Sep 2024 08:30
Letzte Änderung:12 Sep 2024 08:30

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.