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Trisonic Tests of the Multi-Swept DLR-F22 Configuration with Different Wing Planforms

Rein, Martin und Henne, Ulrich und Richter, Kai und Werner, Michael (2024) Trisonic Tests of the Multi-Swept DLR-F22 Configuration with Different Wing Planforms. In: AIAA Aviation 2024 Forum (4065), Seiten 1-24. ARC. AIAA Aviation Forum 2024, 2024-07-29 - 2024-08-02, Las Vegas, USA. doi: 10.2514/6.2024-4065. ISBN 978-1-62410-716-0.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: https://arc.aiaa.org/doi/10.2514/6.2024-4065

Kurzfassung

The effect of different wing planforms on the aerodynamic behavior of the DLR-F22 multi-swept delta-wing configuration was investigated in the transonic wind tunnel DNWTWG under conditions ranging from subsonic to supersonic flows. To this end, the DLRF22 model was tested in its baseline version and with four additional multi-swept wing planforms differing in LEVCON span and strake length. In separate wind tunnel entries both, the integral forces and moments, and the pressures on the leeward side of the model were determined. The test conditions were chosen to duplicate each other so that the results could be directly compared with each other. The Mach numbers considered were between M = 0.50 – 2.00 and the angle of attack, α, was varied in the range of 0° ≤ α ≤ 30°, mostly at 0° and 5° sideslip. In addition, the angle of sideslip, β, was varied at constant angles of attack up to β = ±10°. The Reynolds number, that was not explicitly changed, was in the range 1.75 – 2.45∙10^6, depending on the Mach number. Results are reviewed and discussed.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/206002/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Trisonic Tests of the Multi-Swept DLR-F22 Configuration with Different Wing Planforms
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Rein, Martinmartin.rein (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2670-2815166297176
Henne, Ulrichulrich.henne (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Richter, KaiKai.Richter (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Werner, Michaelmichael.werner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-6852-9395166297177
Datum:Juli 2024
Erschienen in:AIAA Aviation 2024 Forum
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2024-4065
Seitenbereich:Seiten 1-24
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTAIAANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:ARC
ISBN:978-1-62410-716-0
Status:veröffentlicht
Stichwörter:multi-swept delta wing, vortex, shock wave, transonic flow, supersonic flow, subsonic flow
Veranstaltungstitel:AIAA Aviation Forum 2024
Veranstaltungsort:Las Vegas, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:29 Juli 2024
Veranstaltungsende:2 August 2024
Veranstalter :AIAA
HGF - Forschungsbereich:keine Zuordnung
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L DT - Verteidigungstechnologie
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L -  Wirkung
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen, GO
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Experimentelle Verfahren, GO
Hinterlegt von: Rein, Prof.Dr. Martin
Hinterlegt am:27 Aug 2024 17:39
Letzte Änderung:27 Aug 2024 17:39

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