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Effect of Turbulent Wedges on the Steady and Unsteady Aerodynamics of a Forward Swept Laminar Wing

Fehrs, Michael und Kaiser, Christoph (2024) Effect of Turbulent Wedges on the Steady and Unsteady Aerodynamics of a Forward Swept Laminar Wing. International Forum on Aeroelasticity and Structural Dynamics, IFASD 2024, 2024-06-17 - 2024-06-21, Den Haag, Niederlande.

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Kurzfassung

Within the LuFo VI/2 project ULTIMATE, steady and unsteady wind tunnel tests in the European Transonic Windtunnel on a forward swept laminar wing configuration are conducted. The wind tunnel data are used to validate intermittency-based transition models in high Reynolds and transonic Mach number flows. This article presents a comparison of experimental data from the first steady wind tunnel campaign with coupled CFD-CSM computations. In the wind tunnel, turbulent wedges develop on the wing surface due to surface imperfections or surface contamination. Once these known turbulent wedges are included in the CFD-CSM simulation, a more precise computation of the aerodynamics of the wind tunnel model is possible. Additionally, the effect of the turbulent wedges on the unsteady aerodynamics is demonstrated for an unsteady pitching wing.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/205965/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Effect of Turbulent Wedges on the Steady and Unsteady Aerodynamics of a Forward Swept Laminar Wing
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Fehrs, MichaelMichael.Fehrs (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-8137-9758NICHT SPEZIFIZIERT
Kaiser, ChristophChristoph.Kaiser (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9156-8352166291597
Datum:Juni 2024
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:correlation-based transition modeling, turbulent wedges, transition model validation, unsteady transonic flow
Veranstaltungstitel:International Forum on Aeroelasticity and Structural Dynamics, IFASD 2024
Veranstaltungsort:Den Haag, Niederlande
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:17 Juni 2024
Veranstaltungsende:21 Juni 2024
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Digitale Technologien, L - Virtuelles Flugzeug und Validierung
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik > Aeroelastische Simulation
Hinterlegt von: Fehrs, Michael
Hinterlegt am:27 Aug 2024 16:05
Letzte Änderung:27 Aug 2024 16:05

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