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Further Comparisons of Predicted and Measured Aerodynamic Characteristics of the DLR LK6E2 Missile Airframe (RANS)

Anderson, Michael und Schnepf, Christian und Dikbaş, Erdem und Tormalm, Magnus H. und Rausa, Andrea und DeSpirito, James und Loupy, Gaëtan (2024) Further Comparisons of Predicted and Measured Aerodynamic Characteristics of the DLR LK6E2 Missile Airframe (RANS). In: AIAA Aviation 2024 Forum (4239), Seiten 1-45. ARC. AIAA Aviation 2024 Forum, 2024-07-29 - 2024-08-02, Las Vegas, USA. doi: 10.2514/6.2024-4239. ISBN 978-1-62410-716-0.

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Offizielle URL: https://arc.aiaa.org/doi/epdf/10.2514/6.2024-4239

Kurzfassung

Accurate prediction of vortex dominated flows remains a challenge for moderncomputational fluid dynamics (CFD) solvers. The choice in solver settings has a large influenceon flow results and has potential to inaccurately predict complex flows if settings are notthoughtfully chosen. Discussed in this paper is the continuing research of Reynolds AveragedNavier-Stokes (RANS) predictions on the DLR LK6E2 test case as part of the NATO Scienceand Technology Organization (STO) AVT-390 Task Group, which is a continuation of theAVT-316 Task Group. Results from multiple sensitivity studies are reported including thechoice of different modelling assumptions, numerical scheme settings, and the effect of themesh on the prediction of the DLR LK6E2 missile at the conditions of interest. It has beenshown that each of these settings were shown to have a strong influence on the prediction ofthe rolling moment for this airframe. Additionally, select RANS computations will be compared to available wind tunnel data, where a further detailed discussion of the flow physicsof the test case will take place.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/205739/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Further Comparisons of Predicted and Measured Aerodynamic Characteristics of the DLR LK6E2 Missile Airframe (RANS)
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Anderson, MichaelCorvid TechnologiesNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schnepf, ChristianChristian.Schnepf (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Dikbaş, ErdemDefense Industries Research and Development Institute (TÜBİTAK SAGE)NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Tormalm, Magnus H.Swedish Defence Research Agency (FOI), SE-16490 Stockholm, SwedenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rausa, AndreaPolitecnico di Milano, ItalyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
DeSpirito, JamesU.S. Army Combat Capabilities Development Center – Army Research LaboratoryNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Loupy, GaëtanMBDA FranceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:27 Juli 2024
Erschienen in:AIAA Aviation 2024 Forum
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2024-4239
Seitenbereich:Seiten 1-45
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTAIAANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:ARC
ISBN:978-1-62410-716-0
Status:veröffentlicht
Stichwörter:CFD, Wind Tunnel data, RANS, vortex, missile, LK6E2, vortical flow
Veranstaltungstitel:AIAA Aviation 2024 Forum
Veranstaltungsort:Las Vegas, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:29 Juli 2024
Veranstaltungsende:2 August 2024
Veranstalter :AIAA
HGF - Forschungsbereich:keine Zuordnung
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L DT - Verteidigungstechnologie
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L -  Wirkung
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen, GO
Hinterlegt von: Schnepf, Christian
Hinterlegt am:22 Aug 2024 15:12
Letzte Änderung:22 Aug 2024 15:12

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