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Further Comparisons of Predicted and Measured Aerodynamic Characteristics of the DLR LK6E2 Missile Airframe(Scale Resolving)

Tormalm, Magnus H. und DeSpirito, James und Schnepf, Christian und Dikbaş, Erdem und Anderson, Michael (2024) Further Comparisons of Predicted and Measured Aerodynamic Characteristics of the DLR LK6E2 Missile Airframe(Scale Resolving). In: AIAA Aviation 2024 Forum (4240), Seiten 1-34. ARC. AIAA Aviation Forum 2024, 2024-07-29 - 2024-08-02, Las Vegas, USA. doi: 10.2514/6.2024-4240. ISBN 978-1-62410-716-0. ISSN 2024-4240.

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Offizielle URL: https://arc.aiaa.org/doi/epdf/10.2514/6.2024-4240

Kurzfassung

Scale-resolving simulations (SRS) using the Hybrid Reynolds-Averaged Navier-Stokes(RANS) - Large Eddy Simulations (LES) method have been conducted in order to predict therolling moment coefficient of a generic missile at high angles of incidence and high subsonicspeed. The missile airframe was rolled at 45 degrees, generating asymmetrical flow and abreak in the rolling moment versus incidence angle curve in the wind tunnel, which has provendifficult to capture. Previous investigations indicated improved numerical predictions withSRS compared to traditional RANS, with a few exceptions. Following the earlier study, furtherangles of incidence have been computed using SRS and compared to new wind tunnelmeasurements. Additionally, a time step investigation revealed its influence on the rollingmoment predictions. The flow topology is more consistently captured by SRS compared toRANS simulations. This work has been conducted within the NATO Science and TechnologyOrganization (STO), Applied Vehicle Technology (AVT) panel under Task Group AVT-390,"Vortex Flow Predictions for Stability and Control of Missile Airframes.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/205738/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Further Comparisons of Predicted and Measured Aerodynamic Characteristics of the DLR LK6E2 Missile Airframe(Scale Resolving)
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Tormalm, Magnus H.Swedish Defence Research Agency (FOI), SE-16490 Stockholm, SwedenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
DeSpirito, JamesU.S. Army Combat Capabilities Development Center – Army Research LaboratoryNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schnepf, ChristianChristian.Schnepf (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Dikbaş, ErdemDefense Industries Research and Development Institute (TÜBİTAK SAGE)NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Anderson, MichaelCorvid TechnologiesNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:27 Juli 2024
Erschienen in:AIAA Aviation 2024 Forum
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2024-4240
Seitenbereich:Seiten 1-34
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTAIAANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:ARC
ISSN:2024-4240
ISBN:978-1-62410-716-0
Status:veröffentlicht
Stichwörter:CFD, Wind Tunnel, IDDES, Scale resolving, vortex, AVT, missile, LK6E2
Veranstaltungstitel:AIAA Aviation Forum 2024
Veranstaltungsort:Las Vegas, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:29 Juli 2024
Veranstaltungsende:2 August 2024
Veranstalter :AIAA
HGF - Forschungsbereich:keine Zuordnung
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L DT - Verteidigungstechnologie
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L -  Wirkung
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen, GO
Hinterlegt von: Schnepf, Christian
Hinterlegt am:22 Aug 2024 15:19
Letzte Änderung:22 Aug 2024 15:19

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